Často kladené dotazy

 

Zorientovat se v dnešní široké nabídce bankovních služeb není vůbec jednoduché. Na trhu nalezneme spousty produktů, které lákají na určité výhody. Tyto výhody však často kompenzují negativa, která v reklamách už zmíněna nejsou. Pomoci by Vám tedy mohl výčet častých dotazů, které se týkají výběru a vedení běžného účtu.

 

1. U jaké banky si mám založit běžný účet?

Výběr na trhu je opravdu široký. V první řadě musíte uvážit, co od dané služby vlastně požadujete. Z široké palety produktů si pak vyberete právě ten, který pasuje na Vaše požadavky.

2. Je lepší založit si běžný účet spolu s doplňkovými službami v balíčku nebo raději zvlášť?

 

Dobrá informovanost je základem úspěchu. Nespoléhejte tedy na rady zaujatých finančních poradců, ale sami prozkoumejte možnosti trhu.

 

Na tuto otázku se nedá jednoznačně odpovědět. Samozřejmě cena kompletního balíčku je mnohdy velmi atraktivní, nicméně je potřeba zvážit, zda-li bychom u konkurence nepořídili levněji. Obecně se ale dá říct, že přidružené služby jako cestovní pojištění a asistenční služby se zpravidla vyplatí zřídit společně s běžným účtem.

3. Je opravdu nutné si zřizovat v rámci vedení běžného účtu internet banking?

Nutné to není, nicméně je to velmi výhodné. Velká část služeb, které vyřizujete s pracovníkem na přepážce, je zpoplatněna (zadání příkazu k úhradě, změna trvalého příkazu, atd.). Při on-line manipulaci s účtem jsou pak tyto služby bezplatné. Navíc je to rychlé a pohodlné.

4. Jak mám postupovat, pokud si chci zřídit běžný účet?

V první fázi je potřeba vybrat si nějaký bankovní produkt. Dále navštívíte pobočku společnosti, pro kterou jste se rozhodli. Na přepážce se Vás ujme finanční poradce, se kterým zvolíte nastavení účtu a také podepíšete smlouvu.

5. Co udělat, když už mi stávající banka nevyhovuje?

Není na tom nic složitého. Vztah mezi bankou a jejím zákazníkem je jasně stanovený zákonem o bankovnictví. Ten praví, že 15 dní po oznámení odstoupení od smlouvy má banka povinnost účet klientovi zrušit. Některé banky si však mohou za takový úkon účtovat manipulační poplatek. Ještě pro větší zjednodušení můžete tuto celou operaci vyřizovat s novou bankou, která se o zrušení služby postará.

6. Jak si ochránit finanční prostředky na svém účtu?

Pokud dodržíte základní principy bezpečnosti při placení a výběru peněz z bankomatu, nemáte se čeho obávat. Jednou z důležitých zásad je zapamatovat si svůj vlastní PIN kód. Častou chybou totiž bývá opisování číselného kódu do mobilu, peněženky, atd. Při zadávání kódu si také vždy zakryjte klávesnici rukou. Při odcizení karty ji okamžitě zablokujte. Dalším rizikem je samozřejmě také případný krach Vaší banky, kterému však jen těžko zabráníte. Sázejte tedy na spolehlivé a ověřené společnosti s dlouholetou tradicí.

7. Jedu na dovolenou do zahraničí. Můžu používat svou kartou nebo je lepší brát si hotovost v cizí měně?

Z praktického hlediska je určitě výhodnější platit kartou. Můžete si tak být jisti, že Vás nikdo neokrade. Před odjezdem se ale informujte o distribuci bankovních společností v dané lokalitě. V rámci Evropy jsou v zásadě tři možnosti firem, které peněžní transfery uskutečňují – Visa, Maestro a Mastercard. Převod měny se uskuteční dle aktuálního kurzovního lístku Vaší banky.

 
 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 0
 

 
25 tipů jak zkrotit rodinný rozpočet
ebook
Chcete získat 25 tipů, jak zkrotit rodinný rozpočet? Zadejte do políčka níže svou emailovou adresu a my vám eknihu ZDARMA zašleme.
Děkujeme za zájem o náš e-book.
Vyskytla se neočekávaná chyba, zkuste to prosím později.