4/13/2023, Sandra Skorkovská, Ušetřeno.cz

Nehorázné poplatky: 7 věcí, které nás rozčílí, když za ně máme platit

Poplatek v nemocnici, televizní poplatky, příplatek za roznos nebo i za krabici pizzy, poplatek za psa a tak dále. Zdá se vám, že už vám z těch všech naúčtovaných služeb brzo zešílíte? Nejste v tom sami. Spousta věcí nás rozčílí doběla, když za ně máme platit. Podívejte se na 7 nejhorších příkladů nehorázných poplatků.

7 věcí, které nás vytáčí, když nám je obchodník naúčtuje

1. Poplatek za použití telefonní linky při reklamaci

Firma vám špatně vyúčtovala dodávku energií, poslala kalhoty v barvě, kterou jste si neobjednali, nebo jste jen dostali balík se zcela vadným výrobkem? Samozřejmě můžete špatné služby reklamovat, ale připravte se i na dodatečné náklady za telefon. Některé reklamační linky, kam se poškození spotřebitelé obracejí, jsou totiž zpoplatněné.

TIP: Dávejte si pozor na takzvané barevné linky. Poznáte je podle prvního trojčíslí. Například zelená linka začíná trojčíslím 800 – volání je zdarma, voláte na účet volaného. Naopak modré linky jsou zpoplatněné – dělíte si náklady s volaným. Využití bílé linky pak jde z vaší kapsy podle ceníku vašeho mobilního operátora. Více o barevných linkách.

2. Změna jména a vydání dokumentů s novým jménem

Rozhodli jste se pro změnu jména kvůli svatbě? To znamená, že spousta vašich zákaznických kartiček, různých průkazů i dalších dokumentů je psána na jméno osoby, která už neexistuje. Budete tedy muset absolvovat byrokratický koloběh změny jména pro všechna potřebná lejstra či karty. A co vám na to řeknou někteří obchodníci? Vydání nové karty je zpoplatněno. 

TIP: Nezapomeňte změnu nahlásit bance, dodavateli energií, pojišťovně i mobilnímu operátorovi.

Vyberte si běžný účet bez zbytečných poplatků

3. Trochu těžší zavazadlo u leteckých společností

Přesáhl váš kufr maximální povolenou hmotnost při letu s nízkonákladovou společností o pár gramů? Pracovník letecké společnosti se na vás strojeně usměje, zatímco se snažíte obléct si na sebe třetí bundu, abyste snížili hmotnost svého zavazadla. Když ani to nepomůže, dají vám na výběr. Buď necháte některé věci na letišti, nebo zaplatíte příplatek za těžší kufr ve výši poloviny ceny letenky.

Protože jde ale o firmu, které záleží na spokojenosti svých zákazníků, stevardka dané aerolinky vám aspoň popřeje příjemný let.

4. Přístup do wi-fi sítě

Ve většině restaurací nebo hotelů už se bere za samozřejmost, že bezdrátové připojení k internetu je dnes stejně nezbytné jako dýchání kyslíku, a proto ho firmy nabízejí svým hostům zdarma jako pozornost podniku.

Najdou se ale i výjimky. Jenže asi se nebudete až tak divit, když vám chamtivý hoteliér nejdříve oznámí, že za zvláštní příplatek dostanete ručník, šunku ke snídani, nebo i zapnutí klimatizace v parném vedru u pokoje, který je inzerován jako „dvoulůžkový s klimatizací“. V takovém ubytovacím zařízení je platba za přístup k wi-fi prostě samozřejmostí.

TIP: Využívání dat je bezpečnější a v podobných případech může být i levnější. Pokud se navíc na cestách ztratíte, není nic horšího než v neznámém prostředí hledat wi-fi zdarma. Na cesty proto raději přibalte i datový tarif.

S mobilním internetem budete online kdekoliv

5. Od poslanců s láskou: Státní dluh

Sice za to nemůžete, ale zaplatíte ho ze svých daní. Státní dluh České republiky sice nepatří k těm nejvyšším na světě, ale znepokojujícím tempem se zvyšuje. 

6. Nákup dražších výrobků kvůli zajištění fungování s už koupeným zbožím

Značkové holicí strojky potřebují přece stejně značkové žiletky od stejného výrobce. Některé vysavače zase „pozřou“ pouze specifické pytle na prach opět od stejné firmy, která vám prodala tento spotřebič.

Když jste si jednou koupili náš produkt, my se zkrátka už postaráme o to, abyste si naše produkty kupovali do konce života.

TIP: Mobilní operátoři nabízí další a další produkty. Máte tarif u jednoho, internet u druhého a IPTV u třetího? Nechte si vše spojit do jednoho balíčku u jediného mobilního operátora a ušetřete.

7. Dárky „zdarma“ k nákupu jiného výrobku

Při spoustě zboží dnes prodejci nabízejí dárek. Neopomenou vám třikrát zdůraznit, že tento dárek dostanete zcela zdarma. Už je vaše chyba, že dárek zdarma vlastně vůbec nepotřebujete, a chcete si koupit jenom výrobek, ke kterému je dárek připojen. Cena samozřejmě stoupne, i když obchodník pořád omílá, že jde o dárek zdarma. 

Na každé koruně záleží. Pomůžeme vám, abyste nemuseli platit ani jednu navíc.

Spojte se s námi
Tel: (+420)
226 289 029

Po–Pá: 9–17 h

© Copyright 2010–2024 Ušetřeno.cz s.r.o.