Změna dodavatele elektřiny přes Ušetřeno.cz

 

Zvažujete změnu dodavatele elektřiny ale máte obavu, že to bude drahé, složité nebo že strávíte spoustu času papírováním? Ve skutečnosti je provedení změny rychlé a jednoduché. Podívejte se s námi jak na to, a můžete začít šetřit.

Změna dodavatele v kostce

  • porovnáte nabídky, vyberete dodavatele a objednáte změnu
  • formality s převodem necháte na nás
  • čerpáte levnější elektřinu a šetříte
  • jste v klidu, protože změnu v nabídkách za Vás od teď sledujeme my
 

Zákon říká, že na změnu dodavatele mají v České republice právo všichni zákazníci a že změna by měla být provedena bezplatně všem odběratelům elektřiny. Všichni klienti z řad domácností i firem si tak mohou alespoň částečně zvolit částku, kterou za elektrickou energii ročně vydají. Dodavatelé elektřiny na trh vstupují s celou řadou nabídek a pouhou volbou té nejvýhodnější můžete znatelně ušetřit.

Na portálu Ušetřeno.cz si v sekci "dodavatelé elektřiny porovnání" můžete provést srovnání všech nabídek na trhu a změnu dodavatele si přímo objednat. S naší asistenci potom projdete procesem změny, která sestává z 10 snadných kroků a v rámci které za Vás zdarma vyřídíme všechny potřebné formality. V rámci našich služeb Vám také poskytneme nezávislé poradenství a budeme pro Vás i nadále sledovat změny v nabídkách, se kterými přicházejí distributoři a dodavatelé elektřiny.

Návod: Jak změnit dodavatele elektřiny

1. Výběr a objednání změny na Ušetřeno.cz

V přehledu na Ušetřeno.cz se podívejte, kteří dodavatelé elektrické energie na českém trhu působí. Pomocí kalkulačky si proveďte porovnání a zjistěte, který z nich je ten nejlevnější dodavatel elektřiny dostupný pro Vaši lokalitu a podle Vašich parametrů. Vyberte si z přehledové tabulky nového a levnějšího dodavatele elektřiny a rovnou si objednejte změnu.

2. Na email Vám doručíme potřebné dokumenty

Po odeslání objednávky budou do Vaší emailové schránky doručeny potřebné smlouvy a plné moci v elektronické podobě. Smlouvy si doma v klidu prostudujete a ujistíte se, že všemu rozumíte. Spolu se smlouvami Vám zašleme i vzorovou vyplněnou smlouvu, abyste měli představu o požadovaných informacích.

3. Bude Vás kontaktovat naše zákaznická podpora

Nejpozději do 24 hodin se na Vás telefonicky obrátí pracovník z našeho zákaznického centra, který zkontroluje, že jste obdrželi v emailu vše potřebné. Zodpoví všechny Vaše případné dotazy, a pokud budete mít zájem, projde s Vámi celým procesem vyplňování smluv a všechny dokumenty za Vás vyplní.

4. Vyplnění a podepsání smluv

Pokud nechcete vyplňovat smlouvy s operátorem, pak si všechny dokumenty vytisknete, vyplníte a podepíšete sami doma. Jako obyčejnou zásilku pak vše zašlete na adresu Ušetřeno.cz s.r.o., Jemnická 1138/1, 140 00 Praha 4 ke konečné kontrole. Neváhejte při vyplňování kdykoli kontaktovat naši infolinku, pokud budete chtít poradit od našich odborníků. V případě, že jste smlouvy již vyplnili s operátorem, pouze je poštou obdržíte ke kontrole, podepíšete je a v přiložené předplacené obálce nám je odešlete zpět.

5. Konečné ověření dokumentů a předání novému dodavateli

Podepsané smlouvy, které jsme od Vás obdrželi, znovu zkontrolujeme. Bude-li vše v pořádku, obratem je předáme Vašemu novému dodavateli elektřiny, o čemž Vás budeme informovat emailovou zprávou. V případě, že v některém z dokumentů objevíme nesrovnalost, náš pracovník Vás bude kontaktovat a spolu danou situaci operativně vyřešíte.

“V České republice došlo k postupné liberalizaci trhu s energiemi a to i pro domácnosti a klienty z řad drobných odběratelů. Znamená to především umožnění vytvoření konkurenčního tržního prostředí, ve kterém elektřinu i plyn nabízí řada soukromých dodavatelů, kteří sami určují cenu komodit. Pro zákazníka to znamená především možnost volby dodavatele a tím i ceny, za kterou bude energie odebírat.”

- Andrej Shánil, energetik

6. Formality a zajištění převodu

Poté, co od nás nový dodavatel obdrží smlouvy a ostatní dokumenty, provádí další kroky ke změně přímo on. Vypoví za Vás smlouvu u stávajícího dodavatele a zaeviduje Vás u sebe jako nového odběratele. Podle novely z roku 2011 nově můžete vypovědět smlouvu s účinností k libovolnému dni, takže výpověď nabývá účinnosti okamžitě po doručení Vašemu stávajícímu dodavateli. Celý proces změny by pak měl podle vyhlášky trvat maximálně 10 dní. Nicméně do doby vyřízení je potřeba zahrnout také výpovědní lhůtu, která je u většiny společností stanovena na 3 měsíce.

7. Možná se na Vás obrátí stávající dodavatel

Stává se, že po obdržení výpovědi se stávající dodavatel na klienta obrátí s dotazem, proč podává výpověď a jaké jsou důvody jeho odchodu. Dodavatelé to nedělají pokaždé, nicméně je dobré s touto možností počítat a mít na paměti, že volba dodavatele je Vaše svobodné právo a stávající dodavatel Vaše rozhodnutí musí přijmout.

8. Obdržíte poslední vyúčtování od původního dodavatele

Součástí změny dodavatele je vždy řádné ukončení závazků vůči stávajícímu dodavateli. Po výpovědi je proto potřeba provést odečet elektroměru a na jeho základě uhradit poslední vyúčtování od stávajícího dodavatele. Všechny další platby pak budete zasílat již novému dodavateli.

9. Nový rozpis záloh

Od nového dodavatele obdržíte nový rozpis záloh plateb za elektřinu a všechny potřebné informace. Až poté budou zahájeny faktické dodávky elektřiny od nového dodavatele.

10. Vaše změna dodavatele elektřiny je úspěšně dokončena

Po obdržení nových záloh a uhrazení předchozích závazků je změna dokončena a Vy začínáte šetřit. Od této chvíle se v případě všech dotazů či problémů obracíte na nového dodavatele.

 
 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 10
 

 
50 rad a tipů jak ušetřit na energiích
ebook
Chcete zjistit, jak doma ušetřit na energiích? Zadejte do políčka níže svou emailovou adresu a my vám eknihu ZDARMA zašleme.
Děkujeme za zájem o náš e-book.
Vyskytla se neočekávaná chyba, zkuste to prosím později.
https://adfdata.cz/img/Bannery/elektrina.png