Ceny nových bytů plánuje brzy zdražit 9 z 10 developerů

 

Rekordní zájem o nové byty žene nahoru ceny nemovitostí. Pro roky 2015 a 2016 už má zvýšení cen připraveno 87 % developerů. Největší cenové skoky zažijí lidé v Praze.

 

Nové byty v letošním i příštím roce ale podraží. Měnit ceny směrem nahoru oproti roku 2014 bude podle svých již připravených prodejních plánů 9 z 10 developerů (87 procent). V průměru půjde o 2,3% nárůst a o další 2,2 procenta v roce 2016. Zbylých 13 procent ředitelů firem chce zachovat stávající cenovou politiku. Zlevňovat neplánuje žádná společnost. Kvůli zvýšené poptávce zejména v Praze se dá očekávat, že nejvíce ceny porostou právě v hlavním městě.

Vyplývá to z nejnovější Studie developerských společností Q2/2015 zpracované analytickou společností CEEC Research ve spolupráci s poradenskou společností KPMG Česká republika.

Nejvíce podraží hlavně malé byty, říkají experti

„Ke zdražení bytů již došlo od Nového roku. Očekávám, že ceny nových bytů porostou i v dalším období. Tento růst se bude pohybovat v řádu jednotek procent. Největší růst cen bude především u menších bytů a bytů v takzvaných superlevných projektech s cenou do 45 tisíc korun za metr čtvereční, včetně DPH.“

- Evžen Korec, generální ředitel společnosti EKOSPOL, a. s.
Splňte si sen o vlastním bydlení s výhodnou hypotékou.Srovnat ceny hypoték

Podobně to vidí i další odborník, Tomáš Pardubický, generální ředitel, FINEP CZ, a. s. Podle něj rostoucí poptávka a riziko omezení nabídky vede vždy ke stejnému výsledku – tlak na růst ceny. Ceny stavebních nákladů mají rovněž tendenci růst. Jako výsledek proto očekává růst cen srovnatelných nemovitostí kolem 3 %.

35 % developerů neposkytuje při prodeji nemovitostí slevy

Mírně nadpoloviční většina (56 procent) ředitelů developerských společností potvrzuje, že klientům poskytují při nákupu nemovitosti slevy. Ty jsou ale spíše nízké díky aktuálně silné poptávce, v průměru se jedná o 3,2 procenta.

TIP

Máte hypotéku? Tohle by vás mohlo zajímat:

 
 

Třetina ředitelů (35 procent) slevovou politiku razantně odmítá. Desetina firem (9 procent) poskytuje zákazníkům jiné benefity, jako jsou například klientské změny nebo vybavení bytu kuchyňskou linkou.

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 3