Movember: S kníry proti rakovině

 

Není náhodou, že v listopadu vidíte kolem sebe najednou více mužů s kníry. Víte, proč tento měsíc v roce zapomínají na holení? A komu tím prospějí?

Movember 

Píše se rok 2003 a v jedné z melbournských hospod probíhá ohnivá diskuze nad pivem. Parta kamarádů vytáhne téma charit zabývajících se zdravím žen a uvědomí si, že pro muže něco podobného chybí. Pak už jen stačilo povídat si o posledních trendech v pánské módě a nápad byl na světě. Vrátit alespoň na měsíc módu gentlemanských knírků, užít si legraci a navíc vybrat peníze na dobrou věc týkající se zdraví mužů. Tak zněl plán.

Knírem k dobré věci

Tak by se daly popsat počátky Movemberu – charitativní kampaně, která má v ČR tradici od roku 2009. Název je složeninou anglických slov moustache (knír) a November (listopad).

Cílem Movemberu je šířit informovanost o zdravotních problémech týkajících se výhradně mužů. Je zaměřen na prevenci a osvětu rakoviny prostaty, která je nejčastějším typem rakoviny u mužů. Také podporuje osvětu rakoviny varlat a zdraví mužů vůbec.

Součástí kampaně je rovněž získat finanční prostředky na výzkum a léčbu rakoviny prostaty a varlat i osvětovou činnost v oblasti mužského zdraví. Nad celou kampaní má záštitu nadace Movember Foundation, která přerozděluje peníze partnerským nadačním fondům. Finanční dary získané v ČR putují na konto nadace Muži proti rakovině.

TIP

Proč je tak důležitá osvěta?

  • Rakovina prostaty je nejčastější formou rakoviny u mužů v ČR.
  • Ročně je diagnostikováno přibližně 5000 mužů, což odpovídá počtu 13 mužů denně.
  • Na rakovinu prostaty zemře v ČR 1 muž každé 4 hodiny.
  • Každý rok zemře na rakovinu prostaty v České republice 1 600 mužů.
  • Včasnou diagnostikou by mohla tato čísla rapidně poklesnout.
 

Movember mění pohled na zdraví mužů

Movember zábavným způsobem upozorňuje na problémy, o kterých se mlčí. Knír se stává poznávacím znamením mužského zdraví a prostředkem, který slouží k rozšíření povědomí o závažnosti rakoviny. O to se ostatně stará i mnoho známých osobností, které se zapálily pro dobrou věc a přidaly se s knírkem k téměř dvěma milionům příznivců tohoto „svátku“.

Sociální dopad, který tato kampaň má, je značný. Dodává mužům odvahu aktivně se zapojit do péče o své zdraví. Zvýšený zájem o pravidelnou lékařskou kontrolu, která jsou pro včasnou diagnostiku rakoviny klíčová, hovoří jasně – má to smysl!

TIP

Přidejte se k Movemberu i vy!

Přidejte se k nám! Staňte se součástí Movemberu.
Počítá se s láskou vypěstovaný knírek i libovolný finanční příspěvek.

 

 

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 3