Nejabsurdnější bankovní poplatek 2015: Co štve lidi nejvíce?

 

V 11. ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek si první místo vykoledoval poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking. S nepochopením se setkal u téměř třetiny hlasujících. Které další poplatky nás štvou?

Nejvíce absurdní přijde lidem poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking. 

Ve finále proti sobě bojovalo pět nejabsurdnějších bankovních poplatků. Neslavné prvenství získal poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking, za nejabsurdnější ho považuje 31 % hlasujících. V anketě hlasovalo více než 10 tisíc klientů, kteří tímhle dávají najevo souhlas s nesmyslnou cenovou politikou bank.

„Tento poplatek byl favoritem od samého počátku, neboť poslední dva roky skončil v anketě vždy těsně druhý. Jde typicky o poplatek, kdy banka trestá klienta za chování, které po něm sama vyžaduje - soběstačné a samostatné obsluhování bankovního účtu prostřednictvím internetbankingu.“

- Patrik Nacher, provozovatel serveru bankovnipoplatky.com

V těsném závěsu je poplatek za vedení účtu zemřelého klienta po dobu dědického řízení. Pomyslnou bronzovou medaili získal poplatek za vklad na účet na přepážce třetí osobou. Pětici absurdních poplatků, které zavedly banky, uzavírá poplatek za autorizační SMS a poplatek za dotaz úřední osoby.

5 nejabsurdnějších poplatků za rok 2015

Absurdní poplatek Procento hlasujících 
1. Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking 31 %
2. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta (po dobu dědického řízení) 28 %
3. Výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou 16 %
4. Poplatek za autorizační SMS 15 %
5. Poplatek za dotaz úřední osoby 13 %

V 2. kole hlasovalo 2 078 klientů bank, zdroj dat: bankovnipoplatky.com

Zrušte nesmyslné poplatky, nabádají organizátoři

Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje. Pozitivním výsledkem ankety je fakt, že výnosy z bankovních poplatků za celý bankovní sektor v posledních letech výrazně klesají.

Vyberte si účet bez absurdních poplatků Srovnat běžné účty

V loňském roce zvítězil poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou. Poplatky, které v minulých letech získaly „nejvyšší“ ocenění, už nemohou do bojů o nejabsurdnější bankovní platbu znovu zasáhnout. Organizátoři tak dávají šanci „zazářit“ dalším zbytečným poplatkům.

Přehled nejabsurdnějších poplatků za předchozích pět let

  • 2014 - poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
  • 2013 - poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřeb. úvěru nebo úvěru u staveb. spoření
  • 2012 - poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat
  • 2011 - poplatek za předčasně splacený úvěr
  • 2010 - poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 4