Nevěřte obchodníkům: U reklamace nabíječky telefon odevzdávat nemusíte

 

Nefunguje vám nabíječka, ale u reklamace po vás vyžadují i dodání samotného telefonu, jinak ji nevyřídí? Na takové triky prodejcům neskočte. Podle zákona totiž nemají na podobné požadavky nárok.

reklamace 

Nabíječku má dnes každý a mnohdy ne jednu. Jejich cena se pohybuje v řádech stokorun. Snadno je tedy koupíte v obchodě, ale to ještě neznamená, že nemáte právo reklamovat nabíječku u prodejce a požadovat její bezplatnou výměnu, pokud v záruční době vypoví službu.

Prodejci si rádi vymýšlejí, aby vás od reklamace odradili

"Kdo to už zkusil, tak narazil. Obchodníci odmítají vzít jen nabíječku a trvají i na předání telefonu. Tento požadavek však nemá žádné reálné opodstatnění. Jeho cílem je pouze odradit zákazníky od uplatnění jejich zákonných práv ze záruky.”

- Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu

Zákazník se tak může kvůli vadné nabíječce ocitnout bez telefonu až na 30 dnů, tedy i bez mobilního bankovnictví, kontaktů, budíku, e-mailu, internetu a řady stažených aplikací. Už to může pro někoho představovat noční můru, ale ve skutečnosti je to ještě horší. O všechna data a aplikace totiž přijdete obnovením továrního nastavení.

Chargeback je reklamace samotné platbyZjistit víc

Bez telefonu ani ránu

Navíc služby operátora musíte kvůli paušálu platit tak jako tak, takže nezbývá, než si opatřit po dobu reklamace jiný telefon a čekat.

TIP

Víte, kolik elektřiny spotřebujete při nabíjení mobilu?

 

Obchodníci spoléhají na to, že spotřebitelé telefon, který je v pořádku, do reklamace jen kvůli vadné nabíječce nedají. Než se obejít měsíc bez telefonu, raději si novou nabíječku koupí.

Před reklamací zkontrolujte, že vadu má jen nabíječka

Ověříte-li si nefunkčnost nabíječky vyzkoušením telefonu s jinou nabíječkou, popřípadě tou vadnou zkusíte nabít jiný telefon, není zde jediný důvod, proč byste měli odevzdat při reklamaci s nabíječkou i telefon.

Rádi byste osekali výdaje za volání?Srovnat ceny tarifů

Zboží se předává do reklamace za účelem posouzení vady a jejího odstranění. Vadné nabíječky telefonů se obvykle opravit nedají a mění se kus za kus. Jejich nefunkčnost ověří prodejce i servis stejně jako zákazník, maximálně je proměří.

"Prodejci se svým nesmyslným požadavkem na předání nabíječky spolu s telefonem jen snaží vyhnout vyšším nákladům. Takový postup je v rozporu se zákonem. Má-li zboží vadu, za kterou prodejce odpovídá, měla by spotřebitele náprava zatěžovat co nejméně. Proto není přiměřené vyžadovat od spotřebitele, aby se v užívání zboží omezil reklamací více, než je nezbytně nutné.”

- Lukáš Zelený z dTestu
 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 8
 

 
Oblíbení mobilní operátoři