ŠETŘÍME DOMA: 5+1 rad, jak nemuset na nemocenskou

 

Podzim, období pokašlávání a posmrkávání, se blíží. Ještě než si připravíte arsenál papírových kapesníků a nakročíte s plnou peněženkou do lékárny, zkuste to letos trochu jinak. Dejte vale drahým lékům a vsaďte na přírodní medicínu. Ušetříte peníze i své tělo!

 

Nemoc může člověka vyřadit úplně z provozu. A jakmile se lehké pokašlávání změní třeba v angínu, je třeba jít k doktorovi. Jenže vzít si nemocenskou něco stojí. Pokud máte napjatý rodinný rozpočet, je pro vás problém obětovat léčbě byť jen pár dní. Jistě, zdraví je nejdůležitější, ale přece jen je daleko lepší mít silnou imunitu a nemocenským i drahým lékům se úplně vyhnout. Existují jednoduché a levné způsoby, jak na to.

1. Nechte se políbit silou přírody

V přírodě je ukryto spoustu léků, které má téměř každý z nás doma. Vyzkoušejte jako obranu třeba česnek. Má podle vědeckých studií preventivní účinek. Ideální je aspoň stroužek denně. Mnoho příznivců má i fenomén posledních let - zázvor. Prohřívá organismus a má navíc antibakteriální účinky. Udělejte si čaj a přidejte do něj lžičku medu a čerstvý citrón.

2. Nebojte se otužovat

Otužování je další vhodný způsob, jak zvyšovat obranyschopnost. Je třeba ho ale provádět správně a postupně. Zapomeňte na ledové sprchy každý večer. Začněte opatrným otužováním vzduchem – choďte hodně ven a spěte při otevřeném okně. S vodou pak postupujte pozvolna. Pro začátek stačí, když snížíte teplotu vody třeba o stupeň. A poté postupně ubíráte, až se dostanete na 20 °C. Vhodný způsob otužování nabízí také sauna.

3. Hýbejte se

Pokud chcete zůstat zdraví, začněte se hýbat. Posílíte kromě fyzické kondice i imunitní systém. Bohatě stačí třeba půlhodinová procházka na čerstvém vzduchu, třeba do práce. Díky pravidelnému pohybu se vám navíc budou vyplavovat endorfiny a budete se cítit dobře.

Dostatek vitaminů je základ. 

4. Dopřejte si dávku ovoce

Nezapomínejte ani na zvýšený přísun vitaminů. Nejdůležitější z nich je vitamin C, který zvyšuje odolnost organismu a brání bakteriálním a virovým onemocněním. Také zvládá zmírnit projevy nachlazení. Dopřejte si hlavně jablka, kiwi, pomeranče a grapefruity. Výborná prevence je sklenice vody s vymačkaným citrónem vypitá ihned po probuzení.

5. Hodně spěte

Vydatný spánek je klíčem ke zdravému tělu. Spěte každý den minimálně 7 hodin. Nevyspaný organismus bývá totiž daleko náchylnější k infekcím. Snadno pak podlehnete nemocem.

+ 1 bod navíc: Využijte programy pojišťovny

Některé zdravotní pojišťovny nabízí svým pojištěncům nejrůznější nadstandardní výhody. Například vám proplatí plavání, návštěvu v solné jeskyni nebo třeba balíček multivitaminů. Podívejte se, co nabízí vaše pojišťovna, a nebojte se říct si o to.

Jaké výhody nabízí tři největší zdravotní pojišťovny:

TIP

A ostatní tipy jak ušetřit znáte?

Přečtěte si další díly našeho seriálu ŠETŘÍME DOMA!

 

 

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 8