Věrnostní karty: Prostředky k získání slev, nebo zbytečnosti zabírající místo v peněžence?

 

„Naši kartičku máte? A bodíky sbíráte?“ Taky už začínáte mít na tyhle dvě věty averzi? Nedejbože, když vás prodavačka začne přesvědčovat ať vyplníte krátký dotazník, který vás zařadí do slosování o nějakou trapnou cenu. Nejradši byste přeskočili ten pult a začali na ní křičet, že těch blbých plastových kartiček už máte tolik, že než byste našli tu správnou, tak to bude trvat nejmíň hodinu. Ne všechny věrnostní programy jsou ale na nic. Našli jsme 7, které se vyplatí.

 

Bodíků máte doma po šuplících desítky a nikdy jste žádné neuplatnili a rozhodně nemáte čas nic doplňovat, protože polední pauza vám skončila už před 5 minutami. Věrnostní programy vám zkrátka pijou krev. Doslova. Je jich moc a cpou vám je prakticky všude.   

Proč to ty firmy vlastně dělají?

Hlavním cílem věrnostních programů je přimět vás nakoupit nebo využít služby znovu a stát se pravidelným zákazníkem. Společnost, u které si založíte zákaznickou kartičku, na vás také zároveň získá kontakt. Určitě jste si všimli, že při téměř každé registraci je potřeba kromě jména a příjmení zadat také e-mailovou adresu. Jejím prostřednictvím vás pak společnost bombarduje tzv. newslettery plnými novinek a akčních produktů a přesvěčuje, abyste nakoupili.

Když se na to díváte z tohohle pohledu, je to k naštvání. Ovšem ne všechny věrnostní programy jsou proto na nic. Některé vám doopravdy ušetří fůru peněz. Nebo se díky nim dozvíte o skvělých produktech či akci. Je potřeba umět si v jejich změti vybrat ty, které pro vás budou zajímavé, a naopak se držet dál od těch, z nichž budete akorát otrávení. 

Top 6 + 1 věrnostních programů, které se podle nás vyplatí 

  • Tesco Clubcard

    Jak to funguje? Za každých utracených 10 Kč v obchodě Tesco dostanete 1 bod, po nasbírání 300 bodů pak získáte poukázku na 30 Kč. 4x ročně obdržíte ještě navíc kupóny se zajímavými slevami na vaši oblíbené nebo obdobné produkty. Další výhody a bonusy získáte, pokud využíváte Tesco Mobil či Tesco kreditní kartu atd.  

  • IKEA Family 

    Pokud máte rádi švédský jednoduchý design a svůj domov zvelebujete zásadně výrobky z obchodních domů IKEA, členství v klubu IKEA Family se vám stoprocentně vyplatí. Registrace je bezplatná a získáte: kávu nebo čaj zdarma při každém nákupu, slevy do restaurace i obchůdků se švédskými pochutinami, až 40% slevu na vybrané produkty IKEA, prodlouženou lhůtu na vrácení zakoupeného zboží a možnost zůčastnit se různých workshopů a akcí pro děti.  

     

  • Bageterie Boulevard a Costa Coffee 

    Milovníkům baget a dobré kávy doporučujeme pořízení věrnostní kartičky v Bageterii Boulevard a Costa Coffee. Každou pátou bagetu pak budete mít za půlku a každou desátou kávu zdarma.

  • Drogerie DM: Program Active Beauty

    Do věrnostního programu drogerie DM se může přihlásit kdokoliv starší 16 let a to buď osobně nebo přes internet. Následně mu přijde poštou kartička. Za každých utracených 20 Kč na jakékoliv pobočce DM pak získá 1 bod. Nasbírané body lze směňovat za zboží nebo za ně koupit wellness pobyt. Členům DM klubu také pravidelně chodí katalogy s novým a akčním zbožím.

    TIP

    Máme pro vás 3 tipy, jak ušetřit i mimo věrnostní programy

     
     
  • Shell: Clubsmart

    Tankujete často na benzínkách Shell? Zřiďte si kartu Shell ClubSmart, sbírejte za každý litr natankovaného paliva, nákupy i využití automyčky body a vyměňte je za různé zajímavé odměny. Zároveň také získáte slevy ve vybraných restauracích a maloobchodech i speciální nabídky přímo od Shell.

  • Hornbach: Výhody pro živnostníky  

    Málokdo ví, že ušetřit a získat různé výhody se dá také v německém hobbymarketu Hornbach. Jak? Musíte se stát „profi zákazníkem“. Na základě získání tohoto statutu máte nárok například na bezplatné uříznutí desky na míru, zapůjčení přívěsného vozíku na 6 hodin k odvozu zakoupeného materiálu nebo zapůjčení dodávky na 1,5 tuny s plnou nádrží, kterou pak můžete 3 hodiny neomezeně využívat (nepočítají se najeté kilometry), se slevou 50 %. Do programu se však mohou přihlásit jen lidé, kteří pracují na IČO.

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 18