Ve slevách nakupuje 92 % Čechů, ukazuje průzkum

 

Taky čekáte na slevy, abyste mohli koupit zboží, které vám jinak připadá předražené? Podobně se chová půlka národa. Češi si na slevy v obchodech už zvykli, zlevněné zboží si během roku koupí 92 % spotřebitelů. Své peněženky vytahují nejčastěji, když jim padnou do oka 50% slevy.

nákupní košíkNa 25% slevy slyší 27 % nakupujících. 

Třetina dotazovaných v průzkumu se přiznala, že k nákupům ve slevách sahá stále častěji a 28 % procent oslovených si v hledání slev libuje natolik, že je považuje za svůj koníček. Anketu zpracovala agentura Stem/Mark pro úvěrovou společnost Cetelem na vzorku 513 respondentů.

Nejvíc táhnou 50% slevy

Sleva ve výši 25 procent z původní ceny zboží přitom přijde atraktivní 27 procentům těch, kteří ve slevách nakupují. Sleva ve výši 30 procent pak upoutá pozornost více než poloviny (59 procent). 50procentní sleva je atraktivní již pro drtivou většinu (86 procent). Přesto ale každý sedmý nakupující čeká na slevu, která bude 50 procent z původní ceny převyšovat.

Dobrý pocit z úspor i poloprázdná peněženka

Většina nakupujících (55 procent) přitom uvádí, že si ve slevách pořizuje zboží, které jim přijde za původní cenu předražené a až ve slevách považují cenu za adekvátní. Téměř polovina lidí (41 procent) nakupuje věci, na které sice má i bez slevy, ale mají rádi pocit, že ušetřili. Zhruba každý pátý vyhledává zboží, na které by jinak neměl. Polovina lidí přitom nakupuje ve slevách spíše dražší zboží, více než třetina z nich by si ho za plnou cenu nemohla dovolit.

Za hranice se kvůli slevám vydává každý jedenáctý

Téměř devět procent lidí nakupujících ve slevách jezdí kvůli nim i do zahraničí. Jejich nejčastějším cílem je Německo. Někteří se za výhodnými nákupy vydávají do Polska, Velké Británie, Rakouska, Slovenska, USA či Itálie.

Při slevové mánii nám vadí davy, ale stejně se přidáme do fronty

Nejčastějším důvodem, proč někteří lidé ve slevách nenakupují, je to, že se podle nich obchodníci snaží ve slevách prodat i neprodejné zboží z předcházejících let. Vadí to přitom i třetině těch, kteří si zlevněné zboží pořizují.

Nestačí vám výplata? Najděte si levného dodavateleSrovnat ceny energií

Polovině lidí, kteří vyhledávají slevy, vadí davy nakupujících. Omezený výběr velikostí nese nelibě 38 procent nakupujících, omezený výběr zboží vnímá negativně 31 procent. 

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 1