Poplatky za reklamaci zboží platit nemusíte. Jsou nezákonné

 

Obchodník nemá právo zpoplatnit zákazníkovi reklamaci zboží. I pokud dojde k zamítnutí žádosti o nápravu vady výrobku, nemůže po vás prodejce chtít zaplatit poplatek za neoprávněnou reklamaci. Jak se bránit v podobných případech?

žena reklamující zbožíNejčastěji lidé reklamují elektroniku a obuv. 

Reklamujete vadu na vánočním dárku? Po určité době používání se vám porouchal mobil či jiné elektronické zařízení, nebo se vám rozpadá nedávno zakoupený kabát?

Bez ohledu na to, jestli obchodník reklamaci uzná či nikoli, nemůže žádat žádný manipulační poplatek na pokrytí nákladů spojených s reklamací. Ani kdyby se jednalo o náklady na přepravu či náklady na posouzení vady s použitím specifické techniky. Přesto se někteří prodejci snaží peníze pod záminkou reklamačního poplatku z klientů vytáhnout.

Jak se bránit proti nezákonnému poplatku za reklamaci?

Pokud po vás bude obchodník v rozporu se zákonem požadovat zaplacení reklamačního poplatku, máte právo ho odmítnout. Co dělat, pokud už jste naléhání nepoctivého prodejce podlehli a nezákonný poplatek za reklamaci zaplatili? Máte dvě možnosti. Zákazník se může obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI), která má pravomoc uložit prodejci pokutu.

Štvou vás poplatky? Ušetřete výběrem vhodného účtuSrovnat běžné účty

S navrácením již uhrazených peněz za reklamační poplatek ale spotřebiteli už ČOI pomoci nemůže. Tady se napálený zákazník musí obrátit na soudy a poplatek vymáhat soudní cestou. Nárok na vrácení neoprávněného poplatku může spotřebitel žádat do deseti let. Ideální je poslat prodejci doporučený dopis s žádostí o vrácení peněz spolu s kopií účtenky o zaplacení reklamačního poplatku.

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 1