2/23/2024, Jana Skálová, Ušetřeno.cz

Kdy se vám může hodit přesměrování hovorů a jak na něj?

Možná jste přesměrování hovorů nikdy nevyužili a přemýšlíte, k čemu je dobré. A možná ho využíváte velmi často a už byste se bez něj neobešli. Podívejme se na možnosti přesměrování hovorů, na rozdíly u jednotlivých mobilních operátorů i na to, kdy a komu se přesměrování hovorů vyplatí.

Přesměrování hovorů

Co je přesměrování hovorů?

Princip přesměrování hovorů je velmi snadný:

Někdo se vám snaží dovolat, ale vy jste zrovna v tu chvíli nedostupní. To může být z důvodu

  • pobytu mimo mobilní signál,
  • vypnutí mobilního telefonu,
  • nepovšimnutí si příchozího hovoru.

V tu chvíli dotyčný nemá šanci se vám dovolat a posléze vám od operátora přijde SMS zpráva, že se vám někdo pokoušel v určitý den a určitý čas volat. Případně tento hovor ihned spadne do hlasové schránky, pokud ji máte aktivní, což je také jeden z druhů přesměrování hovorů.

Přesměrování hovorů znamená, že bude z vašeho mobilního telefonu každý hovor automaticky převeden na jiné telefonní číslo (tedy k jinému člověku), který ho namísto vás přijme a vyřídí.

Srovnejte si mobilní tarify online

Kdy se vyplatí přesměrování hovorů?

Přesměrování hovoru nemůžete nastavit v okamžiku, kdy vám někdo volá, vy se s ním nechcete bavit a raději hovor „přehodíte“ na jiného člověka. Takhle to nefunguje. Musíte si ve svém mobilním telefonu už s předstihem nastavit:

  • na jaké mobilní číslo se budou veškeré hovory přesměrovávat
  • a za jakých okolností.

Například pokud jedete na dovolenou do zahraničí a nechcete, aby vám volali zákazníci, přesměrujete takto své hovory na asistentku. Nebo pokud budete někde, kde nejspíš nebude mobilní signál, opět namísto sebe zvolíte člověka, který může hovory řešit za vás.

A až budete zase v dosahu, přesměrování hovorů ve svém mobilu jednoduše zrušíte a lidé se vám opět budou moci normálně dovolat.

Co pro přesměrování hovorů člověk musí splnit?

Přesměrování hovorů je možné u každé SIM karty. Je to jedna ze základních služeb, kterou nabízejí všichni mobilní operátoři. A je jen na vás, jestli ji využijete nebo ne.

Můžete si ho přitom nastavit kdykoliv, kdekoliv, na libovolnou dobu a jak často chcete.

Neexistují tu žádná omezení a nezáleží na tom, jakého mobilního operátora máte – přesměrování hovorů na jiné číslo funguje v rámci téže sítě mobilního operátora, stejně jako můžete přesměrovat hovor na číslo vedené u jiného mobilního operátora.

Navíc je jedno, jestli máte mobil s operačním systémem Android nebo chcete přesměrování hovorů pro iPhone (resp. mobilní telefon s operačním systémem iOS). Nastavení v nich probíhá trochu jinak, ale ani v jednom případě to není problém. A samozřejmě můžete také přesměrovat hovor na pevnou linku.

U všech mobilních telefonů si přitom můžete vybrat, jestli máte zájem o:

  • podmíněné přesměrování hovorů
  • či nepodmíněné přesměrování hovorů.

Podmíněné přesměrování hovorů

U nastavení přesměrování hovorů budete stát před otázkou, jestli zvolit podmíněné přesměrování hovorů nebo nepodmíněné přesměrování hovorů. Je v tom přitom velký rozdíl.

Podmíněné přesměrování hovorů si můžete „podmínit“, tedy určíte si pro něj konkrétní podmínky. Jinými slovy, hovory nebudou přesměrovávány vždy a za všech okolností, ale pouze v určitých vámi navolených situacích.

Na webových stránkách mobilního operátora, v jeho aplikaci, případně ve svém vlastním mobilu si tak můžete „odklikat“ různé podmínky přesměrování hovorů, které vám budou vyhovovat. Typicky jde o:

  • přesměrování z důvodu nedostupnosti – například když nemáte signál nebo máte vypnutý telefon,
  • přesměrování, pokud máte obsazeno,
  • přesměrování hovoru, pokud ho dlouho nepřijímáte.

Nepodmíněné přesměrování hovorů

Pokud nemáte zájem volit si různé podmínky přesměrování hovoru, můžete si nastavit nepodmíněné přesměrování hovoru. V tomto případě je každý příchozí hovor okamžitě přesměrován jinam. Vybrat si přitom zpravidla můžete, jestli bude hovor přesměrován:

  • na jiné telefonní číslo,
  • do hlasové schránky.

Jak postupovat pro přesměrování hovorů?

Přesměrování hovorů je zdarma, tedy aktivace této služby je zdarma.

Nastavit si ho můžete kdykoliv a kdekoliv. A stejně tak ho kdykoliv můžete deaktivovat.

Jedinou podmínkou pro to, aby mohlo být přesměrování hovorů aktivováno, je, aby mělo cílové telefonní číslo předvolbu +420, tedy aby šlo o telefonní číslo zaregistrované v České republice (přesměrovat hovory do zahraničí není možné kvůli vysokým poplatkům, kterým by se pak mohli lidé bránit).

To, jak si nastavíte přesměrování hovorů na jiné číslo, závisí na vašem operátorovi i na operačním systému vašeho mobilu. Proto se na postup přesměrování hovorů podívejme podrobněji.

Mohlo by vás zajímat, jak zjistit, komu telefonní číslo patří.

Přesměrování hovorů – Vodafone

U Vodafone můžete přesměrování hovorů nastavit několika způsoby.

První možností je nastavit přesměrování přímo ve svém telefonu, a to podle toho, jestli máte Android nebo iOS (návod viz níže).

Stejně tak můžete u Vodafone přesměrování hovorů nastavit přes webové stránky operátora, kde si najdete samoobsluhu Můj Vodafone, přihlásíte se do ní a následně vyhledáte v menu položku Služby a v ní poté Volání. Tam už najdete možnosti přesměrování hovorů.

Třetí variantou je nastavení v aplikaci Můj Vodafone. Tuto možnost hledejte v menu Moje služby, dále najděte položku Síťové služby a tam klikněte na Přesměrování.

Kromě toho si můžete přesměrování hovorů zařídit také přes infolinku Vodafone.

A nakonec je tu možnost nastavit si přesměrování hovorů u pomocí zkráceného kódu, který odešlete stejně jako hovor. Stačí si vybrat z následujících možností, které vepíšete do políčka namísto běžného telefonního čísla, a zeleným telefonkem pak odešlete příkaz k přesměrování hovorů:

Typ přesměrováníAktivaceDeaktivace
Nepodmíněné přesměrování**21*telefonní číslo###21#
Přesměrování v případě, že máte obsazeno**67*telefonní číslo###67#
Přesměrování při nepřijetí hovoru**61*telefonní číslo###61#
Přesměrování v případě, že jste mimo signál**62*telefonní číslo###62#
Přesměrování hovorů do Hlasové schránky+420 608 989 898 

Pro zrušení veškerého přesměrování odešlete jakožto hovor kód: ##002#

Zdroj: vodafone.cz

Srovnejte si mobilní tarify online

Přesměrování hovorů – T-Mobile

Také u T-Mobile si můžete nastavit přesměrování hovorů. Udělat to opět můžete přímo ve svém mobilním telefonu.

Dále je možné nastavit přesměrování hovorů prostřednictvím webových stránek operátora, a to přes samoobsluhu T-Mobile. V ní si najděte položku Přesměrování hovorů/Přesměrování hovorů – Zrušení služby a dále už si vše nastavte podle svých preferencí.

Kromě toho je opět možné nastavit si přesměrování hovorů přes zkrácené kódy, které odešlete velmi jednoduše jako hovor. Veškeré kódy jsou stejné jako v tabulce výše. Jen je potřeba připsat k nim kód pro zvolenou službu:

  • číslo 11 – pro hlasové služby
  • číslo 20 – pro datové služby
  • číslo 13 – pro faxové služby

U přesměrování hovorů u T-Mobile postupujte následovně:

Typ přesměrováníAktivaceDeaktivace
Nepodmíněné přesměrování**21*telefonní číslo*<telefonní služba>###21#
Přesměrování v případě, že máte obsazeno**67*telefonní číslo*<telefonní služba>###67#
Přesměrování při nepřijetí hovoru**61*telefonní číslo*<telefonní služba>###61#
Přesměrování v případě, že jste mimo signál**62*telefonní číslo*<telefonní služba>###62#
Přesměrování hovorů do Hlasové schránky**62*telefonní číslo včetně předvolby*11# 

Příklad: Přesměrování hovorů na číslo 123456789, pokud je váš telefon vypnutý nebo mimo signál, nastavíte pomocí kódu **62*+420123456789*11#

Zdroj: t-mobile.cz

Přesměrování hovorů – O2

Pokud máte O2, přesměrování hovorů probíhá velmi obdobně jako u ostatních mobilních operátorů. V první řadě to můžete jednoduše udělat v nastavení svého mobilního telefonu.

Zadruhé je možné přesměrování hovorů zařídit s pomocí internetové samoobsluhy Moje O2.

A zatřetí máte opět k dispozici zkrácené kódy, které odešlete stejně jako odchozí hovor. Jejich tvar je u O2 následující:

Typ přesměrováníAktivaceDeaktivace
Pokud nezvedáte hovor**61*<telefonní číslo>**<čas>###61#
Jste mimo signál nebo máte vypnutý mobil**62*<telefonní číslo>###62#
Okamžité nepodmíněné přesměrování**21*<telefonní číslo># ##21#
Přesměrování, pokud máte obsazeno**67*<telefonní číslo>###67#
Zrušení všech přesměrování##002# 

Zdroj: o2.cz

Pokud stojíte o přesměrování jiných než hlasových služeb, napište za telefonní číslo hvězdičku, za ni přidejte číslici označující jiný typ služby a na konec napište #. Pro hlasové hovory se používá číslo 11, pro ostatní:

  • datové služby – 12
  • faxové služby – 13
  • datové a faxové služby – 25

Příklad: faxová volání přesměrujete kódem **21*[telefonní číslo]*13# Přesměrování ukončíte zadáním ##21#*13#Datové služby přesměrujete kódem **21*[telefonní číslo]*12# Přesměrování ukončíte zadáním ##21#*12#

Přesměrování datových služeb a faxu

Mobilní operátoři umožňují kromě přesměrování hovorů také přesměrování datových služeb a faxů. Pokud o to stojíte, nejjednodušší je to opět přes zkrácené kódy, které si můžete nastudovat výše v tabulkách.

Jediný rozdíl je v tom, že pokud chcete namísto přesměrování hovorů zvolit přesměrování datových služeb, případně přesměrování faxu, tak za hvězdičku v kódu musíte připojit číslo služby, kterou požadujete přesměrovat (pokud číslo neuvedete, vynechte i * před ním).

Dále platí, že zatímco pro hlasové služby mají mobilní operátoři číslo 11, tak pro ostatní je to u každého trochu jinak.

Jak si přesměrování hovorů nastavit v mobilu (Android vs. iOS)?

Nechcete nastavovat přesměrování hovorů přes samoobsluhu mobilního operátora, mobilní aplikaci ani posílat žádné datové kódy? V tom případě byste vše potřebné měli dohledat přímo ve svém mobilním telefonu, kde si přesměrování hovorů snadno nastavíte. Jak?

Přesměrování hovorů – Android

Většina mobilních telefonů má operační systém Android. Pokud je to i váš případ, přesměrování hovorů v Androidu nastavíte následovně (postup se může mírně lišit, protože Android je specifický v tom, že každý výrobce si ho lehce přizpůsobuje):

  1. Klikněte na ikonu zeleného telefonku, případně otevřete Kontakty.
  2. Najděte symbol tří teček nad sebou.
  3. V menu, které se před vámi otevře, vyberte položku Nastavení, případně Nastavení hovorů.
  4. Vyberte Přesměrování.
  5. Pokud tuto volbu nevidíte, klikněte na Další nastavení – zde už byste měli vidět možnost Přesměrování.
  6. Vyberte si z nabídky, za jakých okolností se mají hovory přesměrovat.
  7. Zadejte telefonní číslo (může jít i o pevnou linku), na které se mají přesměrovat – případně ho vyberte z Kontaktů.

Přesměrování hovorů – iOS

V případě, že máte iPhone, přesměrování hovorů se nastavuje trochu jinak. Výhodou je, že u všech mobilů s operačním systémem iOS je postup přesměrování hovorů totožný:

  1. Najděte Nastavení.
  2. Zvolte možnost Telefon.
  3. Najděte možnost Hovory.
  4. Vyberte položku Přesměrování hovoru.
  5. Zde můžete funkci přesměrování hovorů zobrazeným posuvníkem snadno aktivovat/deaktivovat.
  6. V případě aktivace zadejte u položky Příjemce číslo, na které budou hovory přesměrované.

Srovnejte si mobilní tarify online

Kolik stojí přesměrované hovory?

Jak už jsme uvedli, aktivace přesměrování hovorů je zdarma. Stejně jako nastavení různých podmínek přesměrování hovorů.

Samotný přesměrovaný hovor už ale bezplatný není. Ale kolik tedy přesměrovaný hovor stojí?

Není pravda, že by cena byla dvojnásobná – jako hovor na jedno číslo a následně na druhé. Přesto cena nemusí být stejná, jako kdybyste volali přímo na přesměrované číslo, tedy přímo jinému člověku. Zejména pokud je toto další číslo registrováno u jiného mobilního operátora, může být cena hovoru výrazně vyšší, což by se volajícímu vůbec nemuselo zamlouvat.

Proto se cena přesměrovaného hovoru počítá následovně:

  • Volající platí částku, jakou by mu mobilní operátor naúčtoval za volání na původně zvolené číslo (tedy vám).
  • Přesměrování hovoru – tedy od vás k zadanému „náhradnímu“ číslu – platíte vy. Dalo by se tedy říci, že doplácíte rozdíl mezi původní a novou sumou za provedený hovor.
  • Každý zúčastněný člověk přitom platí cenu podle svého aktuálního mobilního tarifu.

Pozor si musíte dávat, pokud jste v zahraničí a máte namísto běžného tarifu aktivovaný roaming:

  • V případě podmíněného přesměrování hovoru v roamingu platíte namísto volajícího i za hovor k vám, a to podle ceníku vašeho roamingu (tedy jako za hovor ze zahraničí).
  • Okamžité nepodmíněné přesměrování hovoru v roamingu je ale naopak účtováno stejně jako přesměrování v rámci ČR.

Srovnání mobilních tarifů

Ačkoliv by se tedy přesměrování hovorů mohlo zdát jako výhodné řešení, díky němuž ušetříte a nic neplatíte, není tomu tak. Vždy zaplatíte za část hovoru.

I proto je dobré se ujistit, že máte opravdu výhodný mobilní tarif. Čím méně vás volání bude stát, tím méně zaplatíte.

Pakliže hodně voláte, vyplatí se vám najít si mobilní tarif s neomezeným voláním, nebo celkově neomezený tarif. Mobilní operátoři mají různé nabídky, které si můžete srovnat prostřednictvím naší kalkulačky tarifů. A naši specialisté vám se změnou tarifu rádi pomohou.

Najděte si výhodný mobilní tarif

Na každé koruně záleží. Pomůžeme vám, abyste nemuseli platit ani jednu navíc.

Spojte se s námi
Tel: (+420)
226 289 029

Po–Pá: 9–17 h

© Copyright 2010–2024 Ušetřeno.cz s.r.o.