Vodafon - Vypoved smlouvy - 100% penale?

Dotaz od: Jakub S., vloženo 8. 6. 2017 19:07

Zobrazeno: 1375x

 

Dobry den,
potrebuji z duvodu prenosu cisla na jiny ucet vypovedet smlouvu s operatorem. A VELICE me zarazilo, kdyz mi operator sdelil, ze musim zaplati 100% minimalniho mesicniho plneni do konce smlouvy.

Procitam si jejich obchodni podminky, kde pisou:
8.4 Výpověď Smlouvy
8.4.1 U Smluv uzavřených po 31. 12. 2014, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, může Zákazník Smlouvu vypovědět před uplynutím sjednané doby
trvání s tím, že v takovém případě je povinen zaplatit Vodafonu částku odpovídající součtu všech Minimálních měsíčních plnění zbývajících
do sjednané doby trvání Smlouvy.
8.4.2 U Smluv uzavřených do 31.12.2014 (včetně), může Zákazník Smlouvu vypovědět před uplynutím sjednané doby trvání s tím, že v takovém
případě je povinen zaplatit Vodafonu částku odpovídající jedné pětině součtu všech Minimálních měsíčních plnění zbývajících do sjednané
doby trvání Smlouvy. Zároveň je Vodafone oprávněn požadovat vrácení slev čerpaných Zákazníkem na koupi zboží dle Smlouvy v plné výši.

Muj tarif jsem poridil v roce 2016, takze spadam do paragrafu 8.4.1... Jak je tohle mozne? On se snad menil zakon o tom, ze muzou pozadovat pouze 20%?! Jako je to v paragrafu 8.4.2?

Pokud se zakon nemenil... Jak si tohle operator muze dovolit?

Predem dekuji.

Odpověď:

Dobrý den,

jsme velice rádi, že jste se s tímto dotazem obrátil na nás.

V případě, že klient má smlouvu u svého operátora na rodné číslo, stále platí možnost předčasného ukončení smlouvy se sankcí 20 % z částky, kterou by operátorovi zaplatil v případě, že u něj bude využívat služby do konce závazku.

V případě živnostníků a malých firem se situace změnila, a to právě díky změně zákona o elektronických komunikacích z roku 2014. Novela zákona vyměnila v některých případě pojem „účastník“ za pojem „spotřebitel“. Za spotřebitele mobilní operátoři považují jen nepodnikající fyzické osoby.

Pokud tedy smlouvu máte opravdu psanou na IČO (jste živnostníkem), pak po Vás operátor může požadovat proplacení 100 % z částky, kterou byste operátorovi za normálních okolností zaplatil.

Doporučíme vám nejvýhodnější mobilní tarif! Využijte naše srovnání mobilních tarifů.

Markéta Čacká zodpovězeno dne: 16. 6. 2017
 
Byla pro vás odpověď užitečná?
Ano  (17)
Ne  (5)
 
Další dotazy z kategorie Tarify