Přístupnost služeb pro osoby s omezením
Tento dokument popisuje přístupnost našich služeb, tj. služeb:
- Ušetřeno.cz s.r.o., IČO 24684295, se sídlem Lomnického 1742/2a, Nusle, 140 00 Praha 4, vedená u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 165891 (Ušetřeno.cz), a
- Ušetřeno s.r.o., IČO 27388239, se sídlem Lomnického 1742/2a, Nusle, 140 00 Praha 4, vedená u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 115735 (dále jen Ušetřeno),
vůči vám, klientům a potenciálním klientům, ve smyslu ustanovení § 14 zákon č. 424/2023 Sb. o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb.
Podotýkáme, že uvedený zákon se vztahuje v podmínkách Ušetřeno.cz a Ušetřeno pouze na služby elektronického obchodování, tj. na služby poskytované na dálku prostřednictvím internetových stránek nebo mobilních zařízení, elektronickými prostředky a na individuální žádost spotřebitele s cílem uzavřít spotřebitelskou smlouvu.
V dokumentu uvádíme všeobecný popis jednotlivých dotčených služeb včetně vysvětlivek a popisu jejich sjednání a využívání. Jedná se o velmi obecný popis a detailněji a závazně jsou služby popsány v jednotlivých podmínkách a dalších dokumentech přímo určených pro jednotlivé služby. Podmínky naleznete na:
- https://www.usetreno.cz/podminky/,
- https://www.elektrina.cz/podminky/,
- https://www.top-pojisteni.cz/o-nas/podminky.
V dokumentu dále hlavně popisujeme, jak služby splňují požadavky na přístupnost.
Pokud byste preferovali obsah tohoto dokumentu ve zvukové formě, zavolejte prosím na naši telefonickou podporu +420 226 289 029. V případě vašich podnětů na zlepšení přístupnosti našich služeb nás, prosím, kontaktujte na info@usetreno.cz.
Na výše uvedených kanálech nás můžete kontaktovat i v případě, že se objeví jakýkoliv problém s našimi dále popsanými službami.
1. POPIS SLUŽEB A JEJICH SJEDNÁNÍ
1.1. Služby elektronického obchodování
Většinu služeb poskytovaných společnostmi Ušetřeno a Ušetřeno.cz lze zařadit do kategorie služeb elektronického obchodování.
Konkrétně potom lze služby rozdělit následovně podle jednotlivých portálů.
A. Služba informačního a srovnávacího servisu (www.usetreno.cz):
- je poskytována prostřednictvím portálu www.usetreno.cz a případně i prostřednictvím call centra a/nebo e-mailu,
- je poskytována společně společností Ušetřeno i Ušetřeno.cz (každá společnost se věnuje specifické části služby),
- je komplexní a dlouhodobá služba poskytovaná v oblastech pojištění, finančních služeb, energetiky, telekomunikací a dalších úsporných řešení,
- zahrnuje srovnání produktů a služeb ve výše uvedených oblastech, související konzultace a případně i zprostředkování vybraných služeb,
- je poskytována bezplatně a společnosti získávají odměnu od poskytovatelů služeb, které zprostředkovávají,
- zahrnuje rovněž služby popsané dále pod písmeny B a C.
Službu informačního a srovnávacího servisu lze sjednat tak, že uživatel prostřednictvím portálu www.usetreno.cz vyplní formulář, na jehož základě dojde k uzavření smlouvy o poskytování služby informačního a srovnávacího servisu. V rámci formuláře je potřeba zadat potřebné údaje, a to vždy s ohledem na konkrétní požadavek. Službu je možno sjednat i jinými alternativními kanály, které společnosti umožní, např. prostřednictvím telefonního hovoru, e-mailu nebo jiného komunikátoru.
Na základě shora uvedeného je zpravidla připraveno srovnání produktů a služeb. To může být zobrazeno v rámci samotného portálu nebo poskytnuto na e-mail. K poskytnutí individualizovaného srovnání může být potřeba doplňujících informací, které lze sdělit na žádost společností například prostřednictvím telefonního hovoru nebo e-mailu. Služba zahrnuje i případnou konzultaci se specialistou.
Uživatel si může vybrat, zda a případně jaký produkt si vybere a zda využije i případné zprostředkování ze strany společností.
Pokud se uživatel rozhodne využít zprostředkování ze strany společností, je mu představen způsob zprostředkování, který se s ohledem na oblast může lišit.
Pro oblast pojištění je postup popsán dále v části označené B. Pro oblast energetiky je postup popsán dále v části označené C.
V oblasti telekomunikací Ušetřeno.cz v rámci telefonického hovoru zjistí potřebné údaje a připraví smluvní dokumentaci, kterou zašle uživateli k podpisu zpravidla prostřednictvím kurýra.
V oblasti finančních služeb, s výhradou spotřebitelských úvěrů na bydlení, Ušetřeno nebo Ušetřeno.cz pouze přesměruje uživatele na internetové stránky vybraného poskytovatele nebo předá dohodnuté údaje poskytovateli, nevykonává však činnost spočívající ve zprostředkování spotřebitelského úvěru. Tento dokument nepopisuje oblast zprostředkování spotřebitelských úvěrů na bydlení, které poskytuje Ušetřeno.cz jako vázaný zástupce společnosti SAB servis s.r.o.
Společnosti mohou uživatele oslovovat s možnostmi úspor i po uzavření smlouvy, a to nehledě na oblast, ve které došlo k uzavření smlouvy.
B. Služba zprostředkování pojištění (www.top-pojisteni.cz):
- je poskytována v rámci služby informačního a srovnávacího servisu a dále prostřednictvím portálu www.top-pojisteni.cz a případně i prostřednictvím call centra a/nebo e-mailu,
- je poskytována společností Ušetřeno,
- je jednorázová služba v oblasti zprostředkování pojištění,
- zahrnuje srovnání pojištění, související konzultace a případně i zprostředkování vybraného pojištění,
- je poskytována bezplatně a Ušetřeno získává odměnu od pojišťoven, jejichž pojištění a služby zprostředkovává.
Služba je poskytována prostřednictvím portálu www.top-pojisteni.cz a případně též prostřednictvím call centra a e-mailu. Služba je poskytována i v rámci služby informačního a srovnávacího servisu.
Uživatel vyplní formulář, na jehož základě dojde k poskytnutí služby spočívající ve srovnání pojištění. V rámci formuláře je potřeba zadat potřebné údaje, a to vždy s ohledem na konkrétní požadavek. Srovnání může být zobrazeno v rámci samotného portálu nebo poskytnuto na e-mail. Služba zahrnuje i případnou konzultaci se specialistou.
Uživatel si může vybrat, zda a případně jaké pojištění si vybere a zda využije i případné zprostředkování ze strany Ušetřeno.
Pokud se uživatel rozhodne využít zprostředkování pojistné smlouvy ze strany Ušetřeno, tak je uživateli zaslána pojistná smlouva a všechny předsmluvní dokumenty do e-mailu a k uzavření smlouvy dochází úhradou pojistného a případně splněním dalších povinností vyplývajících z pojistné smlouvy.
C. Služba zprostředkování energií (www.elektrina.cz):
- je poskytována v rámci služby informačního a srovnávacího servisu a dále prostřednictvím portálu www.elektrina.cz a případně i prostřednictvím call centra a/nebo e-mailu,
- je poskytována společností Ušetřeno.cz,
- je jednorázová služba v oblasti zprostředkování energií,
- zahrnuje srovnání energií, související konzultace a případně i zprostředkování vybraného pojištění,
- je poskytována bezplatně a Ušetřeno.cz získává odměnu od dodavatelů, jejichž produkty a služby zprostředkovává.
Služba je poskytována prostřednictvím portálu www.elektrina.cz a případně též prostřednictvím call centra a e-mailu. Služba je poskytována i v rámci služby informačního a srovnávacího servisu.
Uživatel vyplní formulář, na jehož základě dojde k poskytnutí služby spočívající ve srovnání dodávek elektřiny nebo plynu. V rámci formuláře je potřeba zadat potřebné údaje, a to vždy s ohledem na konkrétní požadavek. Srovnání může být zobrazeno v rámci samotného portálu nebo poskytnuto na e-mail. K poskytnutí individualizovaného srovnání může být potřeba doplňujících informací, které lze sdělit na žádost společností například prostřednictvím telefonního hovoru nebo e-mailu. Služba zahrnuje i případnou konzultaci se specialistou.
Uživatel si může vybrat, zda a případně jaké služby dodávky elektřiny a/nebo plynu si vybere a zda využije i případné zprostředkování ze strany Ušetřeno.cz.
Pokud se uživatel rozhodne využít zprostředkování smlouvy o dodávce elektřiny a/nebo plynu ze strany Ušetřeno.cz, tak Ušetřeno.cz předloží uživateli k podpisu návrh smlouvy s vybraným dodavatelem prostřednictvím podepisovací platformy DigiSign, kde ji uživatel za pomoci SMS kódu zaslaného na mobilní telefon může podepsat. Alternativně může dojít i k přesměrování do prostředí vybraného dodavatele, kde dojde k uzavření smlouvy přímo s daným dodavatelem.
2. POŽADAVKY NA PŘÍSTUPNOST
2.1. Elektronické kanály
Společnosti se zavazují ke zpřístupnění svých webových stránek v souladu se zákonem č. 424/2023 Sb. o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb.
2.1.1. Webový portál www.usetreno.cz
Prohlášení o přístupnosti se vztahuje na webový portál www.usetreno.cz.
Webové stránky jsou v souladu se standardem WCAG 2.1 s některými výjimkami. V některých oddílech máme například nedostatečný kontrast, někde nám zase chybí popisky vyplňovaných polí, u některých odkazů musíme ještě doplnit srozumitelný text a odlišit jej jinak než barvou nebo doplnit jejich popis, musíme zapracovat na některých nadpisech, seznamech, upravit a lépe popsat některé tabulky, na některých stránkách musíme upravit jejich rozdělení (hlavička, tělo, patička).
Na nápravě pracujeme.
2.1.2. Webový portál www.top-pojisteni.cz
Prohlášení o přístupnosti se vztahuje na webový portál www.top-pojisteni.cz.
Webové stránky jsou v souladu se standardem WCAG 2.1 s některými výjimkami. V některých oddílech máme například nedostatečný kontrast, někde nám zase chybí popisky vyplňovaných polí, u některých odkazů musíme ještě doplnit srozumitelný text a odlišit jej jinak než barvou nebo doplnit jejich popis, musíme zapracovat na některých nadpisech, seznamech, upravit a lépe popsat některé tabulky, na některých stránkách musíme upravit jejich rozdělení (hlavička, tělo, patička).
Na nápravě pracujeme.
2.1.3. Webový portál www.elektrina.cz
Prohlášení o přístupnosti se vztahuje na webový portál www.elektrina.cz.
Webové stránky jsou v souladu se standardem WCAG 2.1 s některými výjimkami. V některých oddílech máme například nedostatečný kontrast, někde nám zase chybí popisky vyplňovaných polí, u některých odkazů musíme ještě doplnit srozumitelný text a odlišit jej jinak než barvou nebo doplnit jejich popis, musíme zapracovat na některých nadpisech, seznamech, upravit a lépe popsat některé tabulky, na některých stránkách musíme upravit jejich rozdělení (hlavička, tělo, patička).
Na nápravě pracujeme.
2.1.4. Odkazovaný obsah
Na webových portálech jsou používány odkazy, které směřují na webové stránky společností, jiných osob nebo na obecné soubory, které je možné prohlížet nebo stáhnout do počítače. Na webových stránkách osob ze skupiny ČSOB jsou obecně publikovány soubory v PDF formátu, který lze otevřít ve volně dostupných aplikacích, např. Adobe Reader nebo jiném alternativním prohlížeči PDF souborů.
2.2 Dokumenty
Dokumenty poskytované ze strany společností jsou obecně přístupné.
2.3. Přístupnost obchodních partnerů
Informace týkající se přístupnosti zprostředkovávaných služeb jsou dostupné na internetových stránkách spolupracujících osob. Odkazy naleznete na https://www.usetreno.cz/seznam-partneru/.
3. VYPRACOVÁNÍ TOHOTO PROHLÁŠENÍ O PŘÍSTUPNOSTI
Pro vypracování tohoto prohlášení byla použita metoda vlastního posouzení provedeného společností Ušetřeno.cz a Ušetřeno a externího posouzení prostřednictvím marketingové agentury.
Stále pracujeme na tom, aby byly naše služby bez problémů přístupné všem uživatelům. Pokud narazíte na jakýkoli problém, dejte nám prosím vědět. Pro sdělení námětů, postřehů či informací o problémech s našimi službami prosím využijte e-mail: info@usetreno.cz.
Toto prohlášení bylo vypracováno dne 28. 6. 2025.