Asistenční služba na cesty do zahraničí

Cestování do zahraničí s sebou nese i určitá rizika. Asistenční služba vám zajistí pomoc v zahraničí v případě nečekaných komplikací. Pracovníci asistenční linky jsou vám k dispozici nonstop a poskytnou vám rady, jak postupovat, když při vašem pobytu dojde k pojistné události. Které jsou ty nejlepší asistenční služby do zahraničí? 

Výhody asistenční služby v zahraničí

Konzultace po telefonu-1.svg

Nonstop asistence


U většiny pojišťoven jsou vám na asistenční lince k dispozici proškolení operátoři. A to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Konzultace po telefonu.svg

Vždy v češtině


Všichni operátoři mluví česky. Nemusíte se tedy bát jazykové bariéry nebo nedorozumění. 
Approve.svg

Pomoc v nouzi


Asistenční službu vám pomohou v nejrůznějších situacích – při zdravotních problémech, zpožděném letu, ztrátě zavazadel atd.

Co je asistenční služba v zahraničí?

Asistenční služba v zahraničí je služba v rámci vašeho pojištění (cestovního či autopojištění), která vám pomáhá v případě nouzové situace. Asistenční služba vám poskytne telefonickou pomoc v českém jazyce 24/7 při problémech, jako jsou zdravotní potíže, nehody, ztráta zavazadel nebo technické problémy s autem.

Asistenční služba do zahraničí

Typy asistenčních služeb

Nejlepší asistenční služby do zahraničí vám pomůžou rychle vyřešit nejrůznější potíže. Které to jsou? 

  • asistenční služba k cestovnímu pojištění,
  • technická asistence k cestovnímu pojištění,
  • asistenční služba k autopojištění (povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění)

Asistenční služby k cestovnímu pojištění

Asistenční služby k cestovnímu pojištění vám poskytují potřebnou a efektivní pomoc během dovolených.

Základ asistenčních služeb v rámci cestovního pojištění bývá u jednotlivých pojišťoven velmi podobný. V některých částech, položkách a službách se ovšem mohou drobně odlišovat. Přesné informace vždy najdete v pojistných podmínkách dané smlouvy. 

Co zahrnuje asistenční služba v zahraničí?

Mezi situace, kdy je možné linku kontaktovat obvykle patří: 

  • potřebujete podstoupit ošetření v nemocnici (v případě úrazu či nemoci),
  • byli jste hospitalizováni,
  • potřebujete se předčasně vrátit do ČR nebo zařídit repatriaci,
  • zpozdil se vám let,
  • ztratili jste zavazadla,
  • způsobili jste škodu,
  • potřebujete radu právníka nebo pomoc tlumočníka.

V rámci cestovního pojištění mohou pojišťovny nabízet i rozšířené varianty asistenčních služeb

  • Základní varianta pokrývá nejčastější potřeby.
  • Rozšířené varianty obsahují například služby, jako je rezervace vstupenek na kulturní, sportovní a zábavní aktivity, poskytování turistických informací, zjišťování kulturního programu v místě dovolené, zajištění služeb právního zástupce na místě nebo asistenci v souvislosti s pracovní cestou.

Přesný rozsah základní a rozšířené varianty asistence najdete vždy v dokumentu Všeobecné pojistné podmínky, který je zveřejněn na webových stránkách dané pojišťovny.

Technická asistence jako připojištění k cestovnímu pojištění

Autoasistence je další službou, která je nabízena jako dodatečné připojištění k cestovnímu pojištění pro motoristy.

Oceníte ji v případě, že do zahraničí cestujete autem a vyskytnou se vám během cesty problémy s automobilem.

Co zahrnuje autoasistence k cestovnímu pojištění?

  • Oprava porouchaného vozidla na místě,
  • odtah vozidla do nejbližšího servisu,
  • náhradní ubytování po dobu, než budete moct pokračovat v cestě,
  • zapůjčení náhradního vozidla, pokud vaše nebude zprovozněno, nebo náhradní doprava do cíle cesty,
  • dočerpání paliva nebo odčerpání špatného paliva,
  • řešení ztráty klíčů od auta nebo jejich zabouchnutí ve vozidle.

U jednotlivých bodů je třeba si v pojistných podmínkách ověřit, do jakého limitu můžete službu čerpat. Vyplatí se proto porovnat si jednotlivé nabídky a zvolit takovou, která nejlépe pokryje vaše potřeby.

Asistenční služby k autopojištění

Asistenční služby pro motoristy jsou také součástí havarijního pojištění a povinného ručení. Při cestování autem do zahraničí je vhodné sjednat si některou z variant pojištění auta do zahraničí, jinak se vám oprava vozidla může značně prodražit, navíc s pojištěním nejste díky asistenci sami na řešení nepříjemné situace.

Jaký je rozdíl mezi povinným ručením a havarijním pojištěním?

Povinné ručení (pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) musí mít sjednané každé vozidlo a hradí se z něj škody, které způsobíte někomu jinému ať už na zdraví, nebo na majetku. Škody na vašem vozidle (například když jste viníkem nehody a rozbijete si u toho auto) nepokrývá a musíte si je uhradit sami.

Havarijní pojištění povinné není, ale kryje škody na vašem vozidle, způsobené přírodními živly, vandaly, při nehodě nebo při odcizení vozidla.

Asistenční služby k povinnému ručení

Rozsah asistenčních služeb k povinnému ručení bývá závislý na variantě autoasistence, kterou si můžete při sjednávání povinného ručení vybrat podle vašich potřeb. 

Autoasistence k povinnému ručení je platná nejen v ČR, ale i v zahraničí (zde se mohou lišit limity), vždy však pouze v zemích, které jsou uvedené na vaší zelené kartě.

Co zahrnují asistenční služby k povinnému ručení?

V základní variantě asistenčních služeb bývá:

  • příjezd a práce mechanika na místě závady do určitého časového limitu (obvykle max. hodina práce),
  • odtah vozidla do nejbližšího smluvního autoservisu,
  • odtah vozidla k nejbližší nabíjecí stanici,
  • úschova nepojízdného vozidla na omezený počet dnů (obvykle na 3 až 5 dnů),
  • poradenská služba na telefonu a pomoc s tlumočením při nehodě v zahraničí.

V rozšířených variantách pak najdete například:

  • proplacení práce mechanika za delší časový úsek,
  • odtah vozidla na místo v ČR, které si určíte,
  • úschova nepojízdného vozidla na více dnů (až na 20 dnů),
  • náhradní vozidlo,
  • náhradní přeprava osob,
  • přeprava řidiče pro opravené auto,
  • repatriace nepojízdného vozidla do ČR nebo likvidace vraku,
  • právní služby apod.

Podrobný rozsah asistenčních služeb opět najdete ve Všeobecných pojistných podmínkách jednotlivých pojišťoven.

Asistenční služby k havarijnímu pojištění

Autoasistence k havarijnímu pojištění zahrnuje obvykle podobné služby jako asistence k povinnému ručení (často si sjednáváte stejné balíčky asistence k povinnému ručení i k havarijnímu pojištění). 

Platnost v zahraničí a rozsah autoasistence se liší podle konkrétní pojistné smlouvy, stejně jako u povinného ručení záleží na tom, jakou variantu asistence jste si sjednali.

Co zahrnují asistenční služby k havarijnímu pojištění?

V nejlevnějším balíčku (příp. ve variantě, která je v pojištění zahrnuta automaticky) počítejte jen se základními službami:

  • příjezd a práce mechanika v omezeném časovém limitu (půl hodiny až hodina práce),
  • odtah vozidla do nejbližšího servisu,
  • odvoz řidiče,
  • úschova vozidla na omezený počet dnů.

Větší rozsah pomoci si pak sjednáváte v rámci rozšířených autoasistencí:

  • vyšší limity pro opravy,
  • odtah vozidla na vámi vybrané místo,
  • úschova vozidla až na 20 dnů,
  • ubytování osob v nouzi,
  • repatriace vozidla do ČR nebo likvidace vraku na místě,
  • zapůjčení náhradního vozidla po dobu dovolené nebo úhrada cesty buď na místo určení, nebo zpět do ČR,
  • dovoz paliva nebo odtah k dobíjecí stanici,
  • tlumočení po telefonu, 
  • jednání s policií v zahraničí.

Pokud nemáte sjednané celoroční havarijní pojištění, můžete na dobu dovolené využít krátkodobé havarijní pojištění.

Jak funguje asistenční služba v zahraničí?

Fungování asistenční služby je velmi jednoduché. Její telefonní číslo najdete na asistenční kartičce, kterou jste dostali k pojistné smlouvě. Ideálně si ho pro jistotu ještě před odjezdem uložte do svého telefonu, stejně jako číslo vaší pojistné smlouvy. 

Najdete ho také na webových stránkách nebo v mobilní aplikaci vaší pojišťovny.

Kontaktování asistenční linky

V případě potřeby zavolejte svou asistenční službu. Budete spojeni s proškoleným, česky hovořícím operátorem, který je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. 

Poskytne vám rady, jak v dané situaci dále postupovat a samozřejmě s vámi bude v kontaktu až do vyřešení celé situace. Důležité je operátorovi sdělit co nejvíce informací tak, aby vám poskytl nejoptimálnější pomoc. 

Kontakty na asistenční službu v zahraničí

PojišťovnaNázev asistenční službyKontakt ze zahraničí
AllianzMondial Assistance+ 420 241 170 000
GeneraliEurope Assistance+ 420 221 586 675 (cestovní pojištění), + 420 221 586 574 (autopojištění)
ČSOBvlastní asistenční služba+420 466 100 777
ČPPGlobal Assistance+ 420 266 799 788, + 420 266 799 788, +420 1220
UNIQAvlastní asistenční služba+420 255 734 900 (cestovní pojištění), + 420 272 101 020 (autopojištění)
KooperativaGlobal Assistance+ 420 266 799 779

Zdroj: webové stránky jednotlivých pojišťoven, aktualizováno k 24. 7. 2025.

Ptáte se nás

Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky.

Asistenční služba do zahraničí je součástí cestovního pojištění, která vám poskytne pomoc v případě nouze. Česky hovořící pracovníci asistenční linky jsou vám k dispozici 24/7 a poskytnou vám rady, jak postupovat, když při vašem pobytu dojde k pojistné události.

V případě pojistné události zavoláte na telefonní číslo vaší asistenční služby. Budete spojení s česky hovořícím operátorem, který vám poskytne odpovídající rady a vyřeší s vámi celou záležitost od začátku do konce.

Stačí zavolat na telefonní číslo, které najdete na vaší asistenční kartičce. Raději si ho před odjezdem do zahraničí uložte do telefonu spolu s číslem vaší pojistné smlouvy, kterým se budete operátorovi prokazovat.

V případě pojistné události, když budete potřebovat pomoct. Může se jednat například o lékařské ošetření, hospitalizaci, zpoždění letu, ztrátu zavazadel, potřebu tlumočníka či právníka. Přesný rozsah možností najdete v pojistných podmínkách smlouvy vašeho cestovního pojištění.

Nenašli jste odpověď?

Napište nám – a my hned odpovíme.
Poslat zprávu