Cestování do zahraničí s sebou nese i určitá rizika. Asistenční služba vám zajistí pomoc v zahraničí v případě nečekaných komplikací. Pracovníci asistenční linky jsou vám k dispozici nonstop a poskytnou vám rady, jak postupovat, když při vašem pobytu dojde k pojistné události. Které jsou ty nejlepší asistenční služby do zahraničí?
U většiny pojišťoven jsou vám na asistenční lince k dispozici proškolení operátoři. A to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Vždy v češtině
Všichni operátoři mluví česky. Nemusíte se tedy bát jazykové bariéry nebo nedorozumění.
Pomoc v nouzi
Asistenční službu vám pomohou v nejrůznějších situacích – při zdravotních problémech, zpožděném letu, ztrátě zavazadel atd.
Co je asistenční služba v zahraničí?
Asistenční služba v zahraničí je služba v rámci vašeho pojištění (cestovního či autopojištění), která vám pomáhá v případě nouzové situace. Asistenční služba vám poskytne telefonickou pomoc v českém jazyce 24/7 při problémech, jako jsou zdravotní potíže, nehody, ztráta zavazadel nebo technické problémy s autem.
Typy asistenčních služeb
Nejlepší asistenční služby do zahraničí vám pomůžou rychle vyřešit nejrůznější potíže. Které to jsou?
asistenční služba k cestovnímu pojištění,
technická asistence k cestovnímu pojištění,
asistenční služba k autopojištění (povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění)
Asistenční služby k cestovnímu pojištění
Asistenční služby k cestovnímu pojištění vám poskytují potřebnou a efektivní pomoc během dovolených.
Základ asistenčních služeb v rámci cestovního pojištění bývá u jednotlivých pojišťoven velmi podobný. V některých částech, položkách a službách se ovšem mohou drobně odlišovat. Přesné informace vždy najdete v pojistných podmínkách dané smlouvy.
Co zahrnuje asistenční služba v zahraničí?
Mezi situace, kdy je možné linku kontaktovat obvykle patří:
potřebujete podstoupit ošetření v nemocnici (v případě úrazu či nemoci),
byli jste hospitalizováni,
potřebujete se předčasně vrátit do ČR nebo zařídit repatriaci,
zpozdil se vám let,
ztratili jste zavazadla,
způsobili jste škodu,
potřebujete radu právníka nebo pomoc tlumočníka.
V rámci cestovního pojištění mohou pojišťovny nabízet i rozšířené varianty asistenčních služeb.
Základní varianta pokrývá nejčastější potřeby.
Rozšířené varianty obsahují například služby, jako je rezervace vstupenek na kulturní, sportovní a zábavní aktivity, poskytování turistických informací, zjišťování kulturního programu v místě dovolené, zajištění služeb právního zástupce na místě nebo asistenci v souvislosti s pracovní cestou.
Přesný rozsah základní a rozšířené varianty asistence najdete vždy v dokumentu Všeobecné pojistné podmínky, který je zveřejněn na webových stránkách dané pojišťovny.
Technická asistence jako připojištění k cestovnímu pojištění
Autoasistence je další službou, která je nabízena jako dodatečné připojištění k cestovnímu pojištění pro motoristy.
Oceníte ji v případě, že do zahraničí cestujete autem a vyskytnou se vám během cesty problémy s automobilem.
Co zahrnuje autoasistence k cestovnímu pojištění?
Oprava porouchaného vozidla na místě,
odtah vozidla do nejbližšího servisu,
náhradní ubytování po dobu, než budete moct pokračovat v cestě,
zapůjčení náhradního vozidla, pokud vaše nebude zprovozněno, nebo náhradní doprava do cíle cesty,
dočerpání paliva nebo odčerpání špatného paliva,
řešení ztráty klíčů od auta nebo jejich zabouchnutí ve vozidle.
U jednotlivých bodů je třeba si v pojistných podmínkách ověřit, do jakého limitu můžete službu čerpat. Vyplatí se proto porovnat si jednotlivé nabídky a zvolit takovou, která nejlépe pokryje vaše potřeby.
Asistenční služby pro motoristy jsou také součástí havarijního pojištění a povinného ručení. Při cestování autem do zahraničí je vhodné sjednat si některou z variant pojištění auta do zahraničí, jinak se vám oprava vozidla může značně prodražit, navíc s pojištěním nejste díky asistenci sami na řešení nepříjemné situace.
Jaký je rozdíl mezi povinným ručením a havarijním pojištěním?
Povinné ručení(pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) musí mít sjednané každé vozidlo a hradí se z něj škody, které způsobíte někomu jinému ať už na zdraví, nebo na majetku. Škody na vašem vozidle (například když jste viníkem nehody a rozbijete si u toho auto) nepokrývá a musíte si je uhradit sami.
Havarijní pojištění povinné není, ale kryje škody na vašem vozidle, způsobené přírodními živly, vandaly, při nehodě nebo při odcizení vozidla.
Asistenční služby k povinnému ručení
Rozsah asistenčních služeb k povinnému ručení bývá závislý na variantě autoasistence, kterou si můžete při sjednávání povinného ručení vybrat podle vašich potřeb.
Autoasistence k povinnému ručení je platná nejen v ČR, ale i v zahraničí (zde se mohou lišit limity), vždy však pouze v zemích, které jsou uvedené na vaší zelené kartě.
Co zahrnují asistenční služby k povinnému ručení?
V základní variantě asistenčních služeb bývá:
příjezd a práce mechanika na místě závady do určitého časového limitu (obvykle max. hodina práce),
odtah vozidla do nejbližšího smluvního autoservisu,
odtah vozidla k nejbližší nabíjecí stanici,
úschova nepojízdného vozidla na omezený počet dnů (obvykle na 3 až 5 dnů),
poradenská služba na telefonu a pomoc s tlumočením při nehodě v zahraničí.
V rozšířených variantách pak najdete například:
proplacení práce mechanika za delší časový úsek,
odtah vozidla na místo v ČR, které si určíte,
úschova nepojízdného vozidla na více dnů (až na 20 dnů),
náhradní vozidlo,
náhradní přeprava osob,
přeprava řidiče pro opravené auto,
repatriace nepojízdného vozidla do ČR nebo likvidace vraku,
právní služby apod.
Podrobný rozsah asistenčních služeb opět najdete ve Všeobecných pojistných podmínkách jednotlivých pojišťoven.
Autoasistence k havarijnímu pojištění zahrnuje obvykle podobné služby jako asistence k povinnému ručení (často si sjednáváte stejné balíčky asistence k povinnému ručení i k havarijnímu pojištění).
Platnost v zahraničí a rozsah autoasistence se liší podle konkrétní pojistné smlouvy, stejně jako u povinného ručení záleží na tom, jakou variantu asistence jste si sjednali.
Co zahrnují asistenční služby k havarijnímu pojištění?
V nejlevnějším balíčku (příp. ve variantě, která je v pojištění zahrnuta automaticky) počítejte jen se základními službami:
příjezd a práce mechanika v omezeném časovém limitu (půl hodiny až hodina práce),
odtah vozidla do nejbližšího servisu,
odvoz řidiče,
úschova vozidla na omezený počet dnů.
Větší rozsah pomoci si pak sjednáváte v rámci rozšířených autoasistencí:
vyšší limity pro opravy,
odtah vozidla na vámi vybrané místo,
úschova vozidla až na 20 dnů,
ubytování osob v nouzi,
repatriace vozidla do ČR nebo likvidace vraku na místě,
zapůjčení náhradního vozidla po dobu dovolené nebo úhrada cesty buď na místo určení, nebo zpět do ČR,
Fungování asistenční služby je velmi jednoduché. Její telefonní číslo najdete na asistenční kartičce, kterou jste dostali k pojistné smlouvě. Ideálně si ho pro jistotu ještě před odjezdem uložte do svého telefonu, stejně jako číslo vaší pojistné smlouvy.
Najdete ho také na webových stránkách nebo v mobilní aplikaci vaší pojišťovny.
Kontaktování asistenční linky
V případě potřeby zavolejte svou asistenční službu. Budete spojeni s proškoleným, česky hovořícím operátorem, který je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Poskytne vám rady, jak v dané situaci dále postupovat a samozřejmě s vámi bude v kontaktu až do vyřešení celé situace. Důležité je operátorovi sdělit co nejvíce informací tak, aby vám poskytl nejoptimálnější pomoc.
Zdroj: webové stránky jednotlivých pojišťoven, aktualizováno k 24. 7. 2025.
Ptáte se nás
Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky.
Asistenční služba do zahraničí je součástí cestovního pojištění, která vám poskytne pomoc v případě nouze. Česky hovořící pracovníci asistenční linky jsou vám k dispozici 24/7 a poskytnou vám rady, jak postupovat, když při vašem pobytu dojde k pojistné události.
V případě pojistné události zavoláte na telefonní číslo vaší asistenční služby. Budete spojení s česky hovořícím operátorem, který vám poskytne odpovídající rady a vyřeší s vámi celou záležitost od začátku do konce.
Stačí zavolat na telefonní číslo, které najdete na vaší asistenční kartičce. Raději si ho před odjezdem do zahraničí uložte do telefonu spolu s číslem vaší pojistné smlouvy, kterým se budete operátorovi prokazovat.
V případě pojistné události, když budete potřebovat pomoct. Může se jednat například o lékařské ošetření, hospitalizaci, zpoždění letu, ztrátu zavazadel, potřebu tlumočníka či právníka. Přesný rozsah možností najdete v pojistných podmínkách smlouvy vašeho cestovního pojištění.