Jak řešit výpadek internetu?
Nejdříve je nutné zkontrolovat, zda je funkční router. Pokud nesvítí, je možné, že došlo také k výpadku elektřiny, případně může router hlásit chybu. To se stává i ve chvíli, kdy elektřina nefunguje několik hodin. Někdy ale stačí počkat a router se opět rozjede. Jednou z možností, jak modem nebo router opět nahodit, je jeho restartování na dobu asi 5 minut.
Problém může nastat také na vašem zařízení. Pokud se počítač nechce připojit k síti, podívejte se, zda síť funguje u mobilního telefonu.
Pokud není možné internetové připojení opravit svépomocí, pak je nejspíše problém na straně poskytovatele. Většina poskytovatelů internetu na svých webových stránkách nabízí možnost kontroly stavu připojení. Stačí zadat vaši adresu.
Výpadky internetu u Vodafone lze zjistit na webových stránkách, kde si můžete ověřit nejen své internetové připojení, ale i funkci UPC a Vodafone TV. Možností je také chatBot, který umí poradit, jak výpadek řešit.
Starnet řeší výpadky na svém webu nejdříve podrobnými informacemi, co mohou uživatelé s připojením udělat. Následně mohou využít kontaktního formuláře, nebo v pracovní době chatu s operátorem.
O2 internet výpadek řeší automatickým naváděním uživatelů na webových stránkách. Poskytovatel se tak snaží nejdříve instruovat, jak výpadek řešit, a až následně provést diagnostiku připojení. Pokud diagnostika, která může trvat několik minut, prokáže, že je s internetem závažnější problém, vyšle automaticky technika. Čas návštěvy pak lze změnit v aplikaci Moje O2.
Podobně k pomoci při výpadku internetu postupuje T-Mobile. Pokud jejich webové informace selžou, je možné se na operátora obrátit telefonicky.
(Poznámka: Informace pochází z webových stránek uvedených poskytovatelů internetu.)