Nakupujte chytře! 5 tipů, jak se na internetu nenechat oškubat

 

Počet fanoušků nákupů na internetu neustále roste. Patříte i vy mezi jedince, kteří při brouzdání po obchodech trpí? Pak je pro vás online nakupování, které klidně můžete realizovat z gauče, značka ideál. Máme pro vás pětici šikovných tipů, jak nakupovat chytře, levně a bez zbytečných komplikací.

mall pay 

1. Porovnávejte ceny

Pokud sledujete nabídku českých e-shopů, asi jste zaznamenali, že se každý druhý e-shop zaklíná nejnižšími cenami a obřími slevami, na které nikde jinde nenarazíte. Jenže kdyby měly všechny obchody ty stejné „zaručeně nejnižší“ ceny, vytratila by se z trhu konkurenceschopnost.

Takže až příště v některém z e-shopů narazíte na „cenový masakr“ nebo Black Friday výprodej, i když je zrovna středa, ověřte si, jestli produkt, jehož pořízení zvažujete, náhodou jinde neseženete ještě levněji. Pátrání vám usnadní cenové srovnávače, v Česku patří mezi nejspolehlivější z nich Heureka.cz nebo Zboží.cz.

2. Čtěte recenze

Bohužel ne všichni internetoví podnikatelé mají se zákazníky čisté úmysly. Proto je nákup v neznámém a neprověřeném internetovém obchodě vždy trochu sázka na nejistotu. Než v e-shopu, který nepatří mezi velké internetové hráče, kliknete na tlačítko „objednat“, proklepněte si jeho pověst a virtuální stopu.

Užitečné a přehledné hodnocení e-shopů s tisícovkami uživatelských recenzí a pozitivních i negativních zkušeností najdete opět na Heureka.cz nebo na webových stránkách časopisu dTest. Stačí zadat název e-shopu a za pár vteřin víte, na čem jste. A kde nepomůže Heureka a dTest, tam poradí bezedné internetové diskuze.

mall pay 

3. Nakupte teď, zaplaťte za 14 dnů

Nevýhodou internetových nákupů je, že si zboží – ať už jde o oblečení, elektroniku, kosmetiku nebo cokoliv jiného – před nákupem nemůžete fyzicky osahat, prohlédnout a vyzkoušet na vlastní kůži. Tato slabina ale má překvapivě jednoduché a komfortní řešení, za které nezaplatíte ani korunu. Pokud nechcete platit za zajíce v pytli, vyzkoušejte odloženou platbu.

Tato služba, která je mezi českými zákazníky stále oblíbenější, vám umožní nákup z vybraných e-shopů uhradit do 14 dnů od doručení. Budete tak mít dva týdny na to, abyste se s obsahem zásilky detailně seznámili a zjistili, jestli produkty splňují vaše požadavky. Metoda „Vyzkoušej a zaplať do 14 dní“ vás zachrání, pokud nesnášíte bloumání v obchodech, ale zároveň nechcete nakupovat úplně naslepo. Odložená platba se může hodit i před výplatou, kdy se nechcete pouštět do větších výdajů. Díky dvěma týdnům na zaplacení nákup uhradíte, až bude váš účet opět kondici.

4. Vydělávejte i při utrácení

Nakupujete převážně na internetu? Založte si účet na některém z cashbackových portálů, jako jsou třeba PlnáPeněženka.cz, Tipli.cz nebo VratnéPeníze.cz. Tyto weby vám za realizovaný nákup ve vybraných e-shopech vrátí část peněz zpět. Může se zdát, že částky v řádu korun nebo desetikorun nikoho příliš nevytrhnou, když se nasčítají, mohou se za pár měsíců proměnit v příjemnou sumu.

Jak to funguje? Stačí se přihlásit, pak skrze portál vstoupit do vybraného internetového obchodu a nakoupit v něm. Hodnota nákupu se zaznamená do vašeho uživatelského účtu a po určité době vám portál připíše odměnu. Ta se obvykle pohybuje v nižších jednotkách procent hodnoty nákupu, ale když budete mít štěstí, narazíte i na speciální akce a bonusy, které vrácenou částku ještě zvýší.

5. Získejte odměny za věrnost

„A kartičku máte…?“ Nebojte, na internetu ve většině případů k získání výhod stačí uživatelský účet. Některé e-shopy svým stálým zákazníkům nabízejí speciální slevy nebo odměnu za nákupy v podobě různých bodů, kreditů nebo poukázek. Pokud tedy v některém z internetových obchodů nakupujete opakovaně, nebo chystáte na nákladnější nákup, může se registrace vyplatit.

Řada obchodů vám také nabídne slevu za přihlášení k odběru newsletteru. I když asi nikdo nechce mít e-mailovou schránku přeplněnou obchodními sděleními, někdy se právě prostřednictvím newsletteru můžete dozvědět o akčních nabídkách, výprodejích a dalších výhodách. A pokud zjistíte, že vám mailová sdělení od některého z e-shopů nic nepřinášejí, jedním kliknutím odběr zrušíte. Až na vás tedy příště vyskočí reklama, zda nechcete odebírat newsletter, nevypínejte ji bezmyšlenkovitě

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 6