Nejlépe hodnocené bankovní aplikace: Jak si stojí vaše banka?

 

Táhnout se kvůli něčemu na pobočku banky? To patří do pravěku. Dnešnímu světu vládnou mobilní aplikace, pomocí kterých vše pohodlně vyřídíte odkudkoliv a kdykoliv. Prostě jen párkrát kliknete. Jak si v tomto ohledu vede váš poskytovatel běžného účtu? Drtí svými technologickým vymoženostmi konkurenci, nebo je naopak outsiderem v oboru? To všechno jsme zjistili a přinášíme vám stručný přehled těch nejvytuněnějších appek, které se těší oblibě klientů. 

 

Probádali jsme vody korporátních i nekorporátních inovací a zjistili jsme, že i přestože banky neustále vylepšují své mobilní aplikace, hodně z nich zatím nabízí pouze základní nebo klienty běžně používané funkce. Řada věcí lze stále řešit pouze v internetovém bankovnictví, nebo dokonce jen na pobočce nebo prostřednictvím klientské linky. Což je v „době internetové“ trochu ostuda. Ale najdou se i výjimky potvrzující pravidlo. Jednou z nich je MONETA Money Bank.

V letošním roce se opravdu vyšvihla a naprosto ovládla prestižní anketu Mobilní aplikace roku 2017. Její Smart Banka se stala absolutním vítězem soutěže a první místo zaujmula také v kategorii Klientský servis. Nutno podotknout, že konkurence byla opravdu veliká, o vítězství usilovalo téměř osm stovek špičkových českých a slovenských aplikací.  

  
MONETA Money Bank nyní nabízí běžný účet s 3% úročením na 6 měsíců zdarma. No to #neniocem!

MONETA spustila Smart Banku před necelým rokem a od té doby ji neustále rozvíjí. Aplikace dlouhodobě patří k nejlépe hodnoceným mobilním bankovnictvím (Google Play – hodnocení 4,7 z 5, App Store – hodnocení 4,5 z 5) na tuzemském trhu.

„Aplikace Smart Banka nově přichází s revolucí na bankovním trhu – jako první v České republice umožňuje zřídit účet výhradně přes chytrý telefon, a to bez nutnosti návštěvy pobočky. Vedle toho lze pohodlně sledovat stav úvěrů, vývoj investic, měnit nastavení limitů platebních karet či je v případě potřeby okamžitě zablokovat.“

Jakub Komenda, vedoucí týmu Smart Banka v MONETA Money Bank

Zdroj: www.applenovinky.cz 

Hned v závěsu za MONETOU se umístila Komerční banka. Poslední verze její Mobilní banky získala od uživatelů na sociálních sítích velmi pozitivní ohlas. Oproti předchozí je nová aplikace bezpečnější a také komfortnější. O skvělém zabezpečení se koneckonců přesvědčili také redaktoři Měšec.cz. 

„Pořídili jsme si NFC kartu od Komerční banky a porovnali s dalšími NFC kartami. Platit mobilem vás bude bavit, jen se musíte prokousat nastavením. Málem ale na nás přijela Policie.“

Uloveno na Twitteru Měšec.cz

Mezi další novinky patří přihlášení pomocí otisku prstu, placení virtuální kartou a možnost načítat QR kódy i z trvalých příkazů a inkas, což žádná jiná banka v České republice zatím neumí. Skvělou vychytávkou, kterou obzvláště teď v letních měsících všichni klienti oceňují je také online sjednávání cestovního pojištění. Sjednat ho navíc můžete nejen pro sebe ale i pro libovolnou třetí osobu a platí již ten den.

A jak hodnotí Moji Banku uživatelé? Na Google Play si drží hodnocení 4,1 z 5. Na App Store je to trochu horší, 3,5 z 5. Ovšem tam jí udělilo hodnocení zatím pouze něco kolem 600 klientů.

Srovnání bankovních aplikací podle hodnocení uživatelů

 Bankovní aplikace  Hodnocení Google Play  Hodnocení App Store
 Air Bank: Mobilní bankovnictví  4,7  4
 Česká spořitelna: SERVIS 24  4,2  3,5
 ČSOB: Smartbanking  4,2  3,5
 Equa bank: Nový koncept  2,9  3
 Fio Banka: Smartbanking  4,0  3
 Komerční Banka: Moje banka  4,1  2,5
 mBank  4,4  4
 MONETA Money Bank: Smart Banka  4,7  4,5
 Raiffeisenbank: eKonto  4,4  3,5
 UnicreditBank: Smart Banking  2,2  2,5
 

Dobré hodnocení získala i aplikace Air Bank 

Mobilní bankovnictví Air Bank zvládne s bravurou vše, co od něj očekáváte. Jediné, co klienti stále postrádají, je možnost NFC plateb a čtečka otisku prstu. Někteří by také uvítali modernější design a intuitivnější ovládání. I proto možná aplikace na 5 hvězdiček stále jen útočí, ale nedosahuje jich.  

Zato mBank navzdory dobrému celkovému hodnocení nyní čelí kritice. Po poslední aktualizaci si řada uživatelů stěžuje na odstranění widgetu, spousta z nich má problémy s přihlášením a negativně hodnotí také nutnost manuálního doplňování nul před číslo účtu (aplikace si je nedoplňuje sama). 

„Naprostá tragédie. Tu nejpoužívanější věc widget jste zrušili. Obsluhovat dva účty z jednoho telefonu zůstalo snem. Starší verzi aplikace jsem ve své době dal 5*, ale pro tento paskvil je i jedna hvězda příliš.“

Anonymní komentář na Google Play

Uživatelům vcelku vyhovuje SERVIS 24 od České spořitelny

Ke dni 29. 6. 2017 udělilo 5 hvězdiček z celkově 5 možných 3 002 klientů z 5 210. Jako velké pozitivum vidí intuitivní ovládání a přehlednost, negativně naopak hodnotí absenci čtečky na otisk prstu, otravné reklamy a to, že nevidí nezaúčtované transakce. Česká spořitelna si však už v IT inkubátoru piplá aplikaci novou, která by měla být technicky mnohem vychytanější a uživatelsky příjemnější. Uvedené problémy by se tak měly brzo stát minulostí. 

Špatně si v očích zákazníků nevede ani ČSOB. Hodnocení 4,2 je v porovnání s konkurenty velmi dobré. Komentáře s nízkým hodnocením se týkají, stejně jako u mBank, hlavně posledních aktualizací aneb méně je někdy více.

„Poslední verze se povedla, přihlašování otiskem funguje, kopírování čísla účtu, a nebo možnost odpovědět na platbu je taky konečně tady a ještě navíc vylepšena splátka kreditky. Supr, je vidět, že se fakt snažíte jít do předu i na pobočce jsem byl příjemně překvapen podpisy na tabletu a smlouvami v IB v elektronické podobě.“

Vít Pleskot
 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 7