Boj proti hrozbám na síti: Pojišťovny přicházejí s ochranou před online útoky

 

I když internet nepochybně umí být skvělým pomocníkem, pokud máte smůlu, dokáže vám pěkně zavařit. ČSOB Pojišťovna proto začala na českém trhu nabízet pojištění internetových rizik. To se vztahuje na rizika spojená s nákupem zboží na internetu, zneužitím platební karty a identity na internetu či poškozením pověsti na internetu a sociálních sítích. ČSOB Pojišťovnu následuje AXA Assistance s produktem Cyber risk. 

Útoků na internetu stále přibývá.Je váš pohyb na internetu skutečně bezpečný? 

Nepříjemný internetový útok může potkat takřka kohokoliv, o čemž se nedávno přesvědčil i český premiér Bohuslav Sobotka, jehož soukromou e-mailovou schránku napadli hackeři. Stejně tak se vám může stát, že při online nákupech narazíte na nepoctivého obchodníkaPojišťovny si narůstající hrozbu kybernetických útoků uvědomují, a proto pro ně krytí rizik spojených s pohybem na internetu bude do budoucna velkým tématem.

V zahraničí běžná praxe, pro Česko novinka 

Ve státech na západ od České republiky se pojištění před internetovými riziky sjednávají již od roku 2013, v českém prostředí se však jedná o novinku. Protože internet na každodenní bázi využívá stále více lidí, dá se očekávat, že s podobně zaměřeným produktem přijdou i další pojišťovny.

 

Je pro vás antivirový program v počítači samozřejmostí? A myslíte i na svůj chytrý telefon?

 

Pojištění se nebude vztahovat pouze na výše popsané prolomení e-mailové schránky, ale pomůže klientovi i ve chvíli, kdy by pachatel zneužil citlivé údaje z platební karty využité pro platbu na internetu, případně jiným způsobem zaútočil na jeho bankovní účet. Stejně tak klienta kryje, když si objedná zboží z podvodného e-shopu.

Poskytovatelé pojištění samozřejmě slibují pomoc i v případě, že se jejich zákazník stane obětí kyberšikany. Součástí pojištění je rovněž obrana dobré pověsti klienta, pokud se o něm objeví nepravdivé či hanlivé informace na internetu neb sociálních sítích. Produkt mimo jiné zahrnuje  i neomezené právnické konzultace na internetu, ale také asistenční služby související s počítačem a jeho provozem.

Češi o online hrozbách vědí, ale podceňují je

Ukazuje se, že česká veřejnost sice o nebezpečí, které může na internetu číhat, ví, ale přesto ho často podceňuje. Mnoho lidí si tak své chyby, jakými může být například příliš slabé heslo či nakupování u neověřených prodejců, uvědomí až ve chvíli, kdy důsledky internetové kriminality okusí na vlastní kůži.

VĚDĚLI JSTE, ŽE:

  • 90 procent lidí netuší, jak se bránit v případě internetového odcizení identity. Přesto si polovina uživatelů za posledních 12 měsíců nezměnilo přístupové heslo na žádném ze svých online účtů.
  • 62 procent případů spotřebitelských sporů se týká nákupů přes internet.
  • jen 4 lidé z 10 kontrolují, jaké informace o nich na internetu kolují.
  • 7 z 10 uživatelů internetových služeb nedostatečně chrání své osobní údaje.
  • více než 60 procent uživatelů se necítí být dobře informováno o rizicích na internetu.
  • 40 procent uživatelů se setkalo s e-maily, které se z nich snažily vylákat peníze nebo osobní údaje a data.

Zdroj: Průzkum AXA Assistance

 
Hodnocení článku:
Počet hlasů: 2
 

 
https://adfdata.cz/img/Bannery/povinne_ruceni.png