11/27/2023, Barbora Kocmankova, Ušetřeno.cz

Výpadek internetu

V dnešní digitalizované společnosti se stáváme stále více závislými na internetu. Bez ohledu na to, zda ho využíváme k práci, komunikaci, zábavě nebo vzdělání, jeho výpadek může mít nemalý dopad na naše každodenní životy. V tomto článku se podíváme na to, proč k výpadkům internetu dochází a kde získat potřebné informace k jeho řešení.

výpadek internetu

Příčiny výpadků internetu

Existuje celá řada důvodů, proč může dojít k výpadku internetu v domácnosti. Některé z nejčastějších příčin zahrnují:

  • Technické problémy u poskytovatele internetových služeb – poskytovatelé internetových služeb jsou zodpovědní za udržování infrastruktury, která nám umožňuje připojení k internetu. Technické poruchy, výpadky elektrické energie, poškození kabelů nebo hardwarové problémy mohou způsobit výpadek na jejich straně.
  • Problémy s domácí sítí – zařízení jako routery a modemy jsou zásadní pro distribuci internetového signálu v domácnosti. Poruchy těchto zařízení, nesprávná konfigurace nebo nedostatečná údržba mohou způsobit výpadky. Stejně tak mohou být výpadky způsobeny špatným umístěním routeru, kdy se signál nedostane přes zdi a další překážky k vašemu zařízení.
  • Problémy s poskytovatelem služeb – i když máte funkční připojení, problémy s webovými servery, cloudovými službami nebo jinými platformami, ke kterým se snažíte připojit, mohou způsobit, že nemáte dostatečně stabilní spojení
  • Přetížení sítě – pokud v daném okamžiku používá mnoho lidí ve vaší oblasti internet, může to vést ke zpomalení nebo výpadku signálu
  • Plánovaná odstávka služeb – k ní dochází kvůli údržbě sítě. O odstávce poskytovatel vždy předem informuje.

Najděte si ten nejvýhodnější tarif online

Doba trvání výpadku

Doba trvání výpadku internetu se liší v závislosti na závažnosti situace a někdy i schopnostech poskytovatelů služeb reagovat. Některé výpadky mohou být krátkodobé a trvat pouze několik minut, zatímco jiné mohou trvat několik hodin nebo i delší dobu. 

V případě drobných technických problémů, jako je například dočasná porucha routeru, může být výpadek opraven velmi rychle svépomocí. Pokud však jde o vážnější problémy, jako jsou masivní poruchy na straně poskytovatele, může trvat déle, než se situace napraví.

Je také důležité brát v úvahu nasazení techniků, kteří musí přijet na místo výpadku. V takovém případě má na rychlost vliv čas, kdy k výpadku dojde – například v noci mohou být reakční doby delší než ve dne. Technik se tak může dostavit až druhý den.

Najděte si ten nejvýhodnější tarif online

Jak řešit výpadek internetu?

Nejdříve je nutné zkontrolovat, zda je funkční router. Pokud nesvítí, je možné, že došlo také k výpadku elektřiny, případně může router hlásit chybu. To se stává i ve chvíli, kdy elektřina nefunguje několik hodin. Někdy ale stačí počkat a router se opět rozjede. Jednou z možností, jak modem nebo router opět nahodit, je jeho restartování na dobu asi 5 minut. 

Problém může nastat také na vašem zařízení. Pokud se počítač nechce připojit k síti, podívejte se, zda síť funguje u mobilního telefonu.

Pokud není možné internetové připojení opravit svépomocí, pak je nejspíše problém na straně poskytovatele. Většina poskytovatelů internetu na svých webových stránkách nabízí možnost kontroly stavu připojení. Stačí zadat vaši adresu.

Výpadky internetu u Vodafone lze zjistit na webových stránkách, kde si můžete ověřit nejen své internetové připojení, ale i funkci UPC a Vodafone TV. Možností je také chatBot, který umí poradit, jak výpadek řešit.

Starnet řeší výpadky na svém webu nejdříve podrobnými informacemi, co mohou uživatelé s připojením udělat. Následně mohou využít kontaktního formuláře, nebo v pracovní době chatu s operátorem.

O2 internet výpadek řeší automatickým naváděním uživatelů na webových stránkách. Poskytovatel se tak snaží nejdříve instruovat, jak výpadek řešit, a až následně provést diagnostiku připojení. Pokud diagnostika, která může trvat několik minut, prokáže, že je s internetem závažnější problém, vyšle automaticky technika. Čas návštěvy pak lze změnit v aplikaci Moje O2.

Podobně k pomoci při výpadku internetu postupuje T-Mobile. Pokud jejich webové informace selžou, je možné se na operátora obrátit telefonicky. 

(Poznámka: Informace pochází z webových stránek uvedených poskytovatelů internetu.)

Najděte si ten nejvýhodnější tarif online

Výpověď internetu – vzor

Výpověď internetových služeb můžete začít řešit nejdříve 3 měsíce po sjednání smlouvy. Poskytovatel pak má maximálně 30 dní na vyřízení vaší výpovědi. Dokument výpovědi by měl obsahovat několik zásadních údajů:

  • vaše identifikační údaje (jméno, příjmení, adresa, na které jsou služby poskytovány, a ověřovací kód zákazníka),
  • identifikační údaje poskytovatele služeb,
  • specifikaci služby, 
  • termín změny poskytovatele internetu,
  • ověřovací kód poskytovatele služby, kterému podáváte výpověď.

Najděte si ten nejvýhodnější tarif online

Změna poskytovatele internetu

Pokud nejste spokojeni s internetem a dochází ve vaší domácnosti k častým výpadkům, nebo je internet pomalejší, než vám bylo slíbeno, pomůžeme vám při změně poskytovatele služeb. Vyzkoušejte naši online kalkulačku tarifů a jednoduše si vyberte výhodnější nabídku.

Díky novele zákona o elektronických komunikacích je možné přejít k novému poskytovateli internetových služeb daleko jednodušší cestou. Samotnou výpověď podávat nemusíte, pokud máte vybraný nový tarif u jiného poskytovatele služeb – vše za vás totiž vyřeší samotný poskytovatel, takže je převod internetu stejný jako v případě telefonního čísla u mobilního operátora.

Sepsali jsme pro vás, jak získat nejlepší mobilní tarif.

Na každé koruně záleží. Pomůžeme vám, abyste nemuseli platit ani jednu navíc.

Spojte se s námi
Tel: (+420)
226 289 029

Po–Pá: 9–17 h

© Copyright 2010–2024 Ušetřeno.cz s.r.o.