Air Telecom dostal pokutu 2 miliony za "šmejdské" klamání seniorů
- Aktualita
- Zveřejněno: 3.11.2015|
- Autor: Barbora Majerová |
- Kategorie: Tarify
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) udělil pokutu ve výši 2 milionů korun virtuálnímu operátorovi Air Telecom, který provozuje síť U:fon. Zástupci společnosti měli v loňském roce vnucovat seniorům služby operátora a záměrně při tom uvádět mylné informace. Pokuta za agresivní obchodní praktiky prozatím není pravomocná, Air Telecom tvrdí, že se žádného deliktu nedopustil.
Agresivními praktikami vůči seniorům si operátor Air Telecom vykoledoval vysokou pokutu.
Obchodní zástupci Air Telecomu údajně v loňském roce vnucovali potenciálním klientům služby operátora a ve snaze je prodat předstírali, že společnost O2 končí svou činnost a Air Telecom ji na trhu zastoupí. Vyplynulo to z šetření, které zástupci ČTÚ prováděli v terénu, přímo u poškozených seniorů, z nichž některým je přes 90 let.
Air Telecom, který provozuje mobilní datovou síť U:fon v pásmu 400 MHz a poskytuje služby virtuálního operátora, vinu odmítá a brání se tím, že pro něj činnost externích obchodních zástupců zajišťovala dodavatelská firma. Z preventivních důvodů, aby Air Telecom získal nad činností obchodních zástupců důkladnou kontrolu, však později převzal v této firmě rozhodující majetkový podíl.
"Úřad se na případ dívá velmi přísně, protože firma se jednání dopustila opakovaně."
- Jaromír Novák, předseda Českého telekomunikačního úřaduSpolečnost O2, o které měli obchodníci Air Telecomu šířit, že končí se svou činností, se proti podobným praktikám, které připomínají nájezdy nechvalně proslulých "šmejdů", dlouhodobě brání. "Kromě toho, že zákazníky varujeme před těmito typy podvodů například informacemi ve vyúčtování, samolepkami na dveře nebo webem www.radimeseniorum.cz, nyní nabízíme i přednostní znovuzapojení pevné linky podvedeným," uvedla tisková mluvčí O2 Lucie Pecháčková.
Air Telecom nečelí podobnému trestu poprvé, v únoru letošního roku dostala společnost pokutu ve výši 120 tisíc korun za využívání klamavých a agresivních obchodních praktik při získávání nových zákazníků, opět především z řad starších lidí a důchodců. Proti pokutě se společnost brání žalobou u pražského městského soudu.
Další články, které by Vás mohly zajímat

