Třetina Čechů nikdy nepřešla k jinému operátorovi. Jaké jsou jejich důvody?
- Průzkum
- Zveřejněno: 8.6.2016|
- Autor: Zuzana Pínová |
- Kategorie: Tarify
Pro svého operátora jsou Češi loajálními zákazníky. Nikdy v životě ho nezměnilo 34 procent z nich. Další třetina přešla k jinému pouze jedenkrát. Naopak více než třikrát změnilo operátora jen 5 procent. Vyplynulo to z průzkumu, který mezi téměř 900 respondenty provedl náš portál.
Češi se do změny operátora příliš nehrnou. Bojí se změny?
Češi se do změny operátora příliš nehrnou a často zůstávají věrní svému prvnímu poskytovateli mobilních služeb. Pokud už lidé k výměně operátora přistoupili, byla jejich nejčastější motivací možnost získat levnější nabídku u konkurence. Podle specialisty našeho portálu Jiřího Tutsche výhodnější podmínky jako hlavní důvod přechodu ke konkurenci uvedla celá polovina dotázaných.
Ke změně často vede nabídka lepších podmínek
Mezi dalšími důvody pak lidé uváděli odchod kvůli lepším smluvním podmínkám u konkurence (16 procent) a celkovou nespokojenost s jednáním původního operátora (16 procent). Pro 10 procent pak byla hlavním důvodem změny operátora možnost přejít na zvýhodněný rodinný, partnerský či sdílený tarif.
Zbývajících 8 % uvedlo jiné důvody. Byly mezi nimi například problémy se signálem a pokrytím u předchozího operátora, změna zaměstnání i odchod do důchodu.
Prvním operátorem byl pro mnoho lidí Eurotel
Svůj první mobilní telefon si lidé nejčastěji pořizovali v době před 10 až 20 lety, kdy si ho koupilo celých 60 procent dotázaných. Mobilních průkopníků bylo mezi dotázanými jen 26 procent. Ti si svůj první mobilní telefon pořídili před 20 a více lety a tedy v době, kdy byl mobilní svět ještě v plenkách. První mobilní operátor Eurotel tu totiž začal působit až v roce 1991, tedy před 25 lety.
TIP | Změna operátora není žádná vědaI když se možná zdráháte opustit svého mobilního operátora, změna nebývá nijak složitá. Přechod k novému operátorovi vám navíc může zajistit nižší účty za telefon i výhodnější podmínky. Mnoho lidí totiž svůj stávající tarif přeplácí.
|
U něho také začínalo celých 38 % respondentů. Necelá čtvrtina pak měla jako svého prvního operátora Pegas. Jen 10 procent dotázaných uvedlo, že začínali u operátora Oskar. 2 procenta respondentů přiznala, že si již nepamatují, kdo byl jejich prvním mobilním operátorem. Zbytek pak začínal u přejmenovaných operátorů, jak je známe dnes, a to u O2 (8 %), T-Mobilu (15 %) a Vodafonu (3 %)
Se svým tarifem i operátorem jsou Češi více méně spokojeni. Uvedlo to 65 procent dotázaných. Za vyloženě nespokojené se označilo pouze 11 procent a spíše nespokojených je necelá čtvrtina respondentů.
Další články, které by Vás mohly zajímat

