Přišla vám faktura za energii s astronomickým nedoplatkem, ačkoli máte stále stejnou spotřebu? Je možné, že se jedná o chybu na straně dodavatele. Poradíme vám, jak chybu ve vyúčtování reklamovat.
Ověřte vše na měřidlu spotřeby elektřiny a plynu
Nejprve vás zavedeme k měřidlu, tedy k elektroměru nebo plynoměru. Tam zjistíte, jestli jste s reklamací v právu.
Je spotřeba na faktuře výrazně odlišná od toho, co vidíte na měřidlu? Nepořídili jste si nový energeticky náročný elektrospotřebič? V tom případě neexistuje důvod, proč by se vaše spotřeba měla mnohonásobně zvýšit.
I přesto, že faktury vystavují odborníci nebo speciální účetní programy v počítači, chybička se může vždy vloudit. Například při odečtu odhadem na základě předchozí spotřeby. Pokud máte podezření, že se stala chyba, podejte reklamaci.
Bylo všechno řádně uhrazeno?
Zkuste se podívat do klientské zóny dodavatele nebo na výpis z bankovního účtu, jestli všechny zálohy byly včas a správně odeslány. Nemůže být problém tady?