Jak zrušit bankovní účet?

Rozhodli jste se přejít k jiné bance a chcete zrušit svůj stávající bankovní účet? Nebojte se, nejedná se o nic složitého. Podívejte se, jak na to. 

Srovnání běžných účtů

Jak zrušit bankovní účet?

Ohledně zrušení účtu platí obecně stanovená pravidla, ale je třeba počítat s tím, že přesný postup si každá banka určuje sama. Bankovní účet tedy můžete zrušit:

  • Osobně na pobočce banky – budete potřebovat platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas). Pokud se do banky nemůžete dostavit sami, může za vás zrušení provést například někdo blízký, komu dáte svou plnou moc. 
  • Korespondenčně – písemná výpověď musí mít úředně ověřený podpis (ověření je možné provést na CzechPointech). Potřebné dokumenty byste měli najít na webu své banky. Písemnou výpověď pak své bance zašlete formou doporučeného dopisu.
  • Přes internetové bankovnictví – jedna z nejrychlejších cest zrušení bankovního účtu. Je třeba vědět, kam chcete nechat zaslat finance, které vám na účtu zbyly, případně si je vybrat z bankomatu. Potvrzení o zrušení bankovního účtu vám během chvíle přijde na e-mail.
  • V mobilní aplikaci – jedná se o téměř stejný postup jako v případě zrušení bankovního účtu přes internetové bankovnictví.

Dále je tu možnost, kdy za vás změnu účtu vyřeší vaše nová banka, a to díky kodexu mobility klienta. Celá záležitost by pak měla být hotová do 15 pracovních dnů. Nová banka k sobě také převede všechny trvalé příkazy a inkasa.

Jedinou podmínkou pro využití této cesty je bezdlužnost vůči stávající bance. Tedy v případě, že svou půjčku nebo hypotéku k nové bance nepřevádíte.

Srovnání běžných účtů

Poplatky za zrušení účtu

Pokud jste u banky měli běžný účet vedený dobu delší než 12 měsíců, za zrušení účtu by vám neměl být účtovaný žádný poplatek

I v tomto případě ovšem platí, že přesné podmínky a poplatky si každá banka stanovuje sama. Přesné informace k tomuto tématu najdete v aktuálních sazebnících, které by každá bankovní instituce měla mít uvedené na svém webu. 

Obecně se dá říci, že zrušení běžného účtu v internetovém bankovnictví nebo přes mobilní aplikaci bývá zdarma.

V případě korespondenčního zaslání výpovědi je třeba počítat s poplatkem za ověření podpisu a doporučené odeslání výpovědi, celkem se tedy jedná o částku ve výši cca 150 korun

Jak dlouho trvá zrušení účtu?

Výpovědní lhůta u zrušení bankovního účtu by neměla přesáhnout 30 dnízáleží na formě podání výpovědi.

Počítejte s tím, že nejdéle na zrušení bankovního účtu budete čekat v případě, kdy výpověď odešlete poštou. 

Při zrušení v internetovém bankovnictví nebo přes mobilní aplikaci zvládnete celou záležitost během pár minut a peníze budete mít převedené na nový účet ještě ten samý den. 

Při zrušení účtu osobně na pobočce je také účet zrušen během pár minut, na převod peněz si ale počkáte pár dnů.

Převod účtu z banky do jiné banky

U některých bank se setkáte s možností, že vám vaše původní číslo účtu zachovají

Počítejte ovšem se tím, že část za lomítkem se změní – jedná se totiž o kód banky, který tím pádem nemůže zůstat stejný.

 

Srovnání běžných účtů

Ptáte se nás

Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky.

Ano, některé banky tuto možnost nabízejí. Počítejte ovšem s tím, že část za lomítkem se změní v každém případě. Jedná se totiž o kód banky, a tím pádem toto číslo stejné být nemůže. 

Záleží na formě podání výpovědi, kterou zvolíte. Pokud běžný účet zrušíte v online bankovnictví/mobilní aplikaci, bude váš účet zrušený během chvíle. Stejně tak v případě, kdy jeho zrušení provedete na pobočce původní banky. Pokud za vás běžný účet bude rušit vaše nová banka (díky kodexu mobility klienta), bude celá záležitost vyřešená do 15 dní. Nejdéle si počkáte v případě korespondenční výpovědi, a to až 30 dní.

Pokud máte u své stávající banky běžný účet déle než 12 měsíců, mělo by být zrušení účtu bez poplatků. Přesná pravidla si ovšem každá banka určuje sama – informace k tomuto tématu byste měli najít na webových stránkách konkrétní banky.

Zrušení běžného účtu můžete provést v online bankovnictví, v mobilní aplikaci, osobně na pobočce banky nebo korespondenční cestou, kdy svou výpověď s ověřeným podpisem odešlete na adresu sídla banky. 

Nenašli jste odpověď?

Napište nám – a my hned odpovíme.

Poslat zprávu

Na každé koruně záleží. Pomůžeme vám, abyste nemuseli platit ani jednu navíc.

Spojte se s námi
Tel: (+420)
226 289 029

Po–Pá: 9–17 h

© Copyright 2010–2024 Ušetřeno.cz s.r.o.