1/16/2024, Martin Vtípil, Ušetřeno.cz

Rozbité čelní sklo

Jedete si v klidu po silnici a najednou se ozve rána od čelního skla, do kterého zrovna něco narazilo. Zděsíte se a hledáte prasklinu, jenže kde nic, tu nic. Jindy jedete a od protějšího vozu odletí malinký kamínek, kterých je zrovna vozovka plná po sypačích. Jenže teď už prasklinu hledat nemusíte, objevila se přímo před vámi. Rozbité čelní sklo je častým problémem motoristů. Čtěte dále, máme pro vás užitečné tipy.

Rozbité čelní sklo

Povinné ručení nestačí

Nejjednodušší by bylo obrátit se na pojišťovnu, u které je vozidlo pojištěné. Jenže klasické povinné ručení je na poškozené čelní sklo krátké. Pamětníci jistě budou namítat, že to ještě před časem šlo. Ano, ale v roce 2016 došlo ke změně, a tak nezbývá nic jiného než vzniklou škodu vyřešit jiným způsobem.

Řada pojišťoven nabízí možnost připojistit si čelní sklo i k povinnému ručení. Což se vyplatí, pokud nemáte třeba nejnovější vozidlo, u kterého už se nevyplácí havarijní pojištění. Vyjde zpravidla na pár stovek ročně a ve finále vám může ušetřit několik tisíc za výměnu čelního skla.

Povinné ručení si můžete vyřídit během pár minut na našich stránkách. Dnes už stačí jen vyplnit registrační značku a důležité údaje o vozidle si vyhledáme sami. Během chvilky vám porovnáme aktuální nabídky na trhu, ze kterých si můžete vybrat a na pár kliknutí uzavřít tu, která vám bude nejvíce vyhovovat. 

Spočítejte si povinné ručení online

Ani „havarijko“ není to pravé

Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné. Vyplatí se zejména majitelům nových a novějších aut, kdy dovede vytrhnout trn z paty i v případě drobného škrábnutí, jehož oprava může vyjít i na desítky tisíc korun. 

Pokud máte sjednané havarijní pojištění, zcela logicky vás napadne, že se na takovéto poškození bude vztahovat. Opak je ale pravdou. Čelní sklo v havarijním pojištění zahrnuté není. A i kdyby bylo, příliš by se vám to nevyplatilo, protože je třeba počítat se spoluúčastí a ta bývá běžně mezi 5 000 až 10 000 Kč. Což se vzhledem k cenám čelních skel nemusí vůbec vyplatit. Pochopitelně ale záleží na značce a stáří vašeho vozidla. V neposlední řadě přijdete o bonus, a tak se vám další rok může pojistné o něco prodražit.

I s výběrem havarijního pojištění vám jednoduše pomůže naše automatická online kalkulačka – se srovnáním i sjednáním.

Porovnejte si havarijní pojištění online

Jak tedy řešit prasklé čelní sklo?

Nabízí se hned několik možností. Pokud víte, kdo vám onu prasklinu způsobil, můžete se s ním pokusit domluvit a nahlásit škodu z jeho povinného ručení. V tomto případě ale záleží, na koho narazíte. Je totiž problematické vinu prokázat. Pokud by viník vinu uznal, přišel by o bonusy a na ty jsou tuzemští řidiči velmi hákliví. Pokud máte na čelním skle kameru a incident se jí podařilo zachytit, můžete viníkovi předložit důkaz.

Bohužel, nejčastějším řešením je oprava na vlastní náklady, případně na náklady pojišťovny, pokud máte sjednané připojištění čelních skel.

Jednoznačně nejlepším řešením je připojištění čelního skla

To lze sjednat i k běžnému povinnému ručení a vyjde většinou na pár stovek ročně. Samotná cena připojištění se odvíjí od výše sjednaného limitu pojistného plnění, záleží také na výši spoluúčasti, která se zpravidla pohybuje kolem 500 Kč.

Výhody:

  • Následné plnění nemá vliv na bezškodní průběh. Nahlášená pojistná událost se tedy nedotkne vašeho bonusu. 
  • Připojištění skel se vztahuje i na škody způsobené například vandalismem nebo živelnými událostmi. 
  • Největší výhodou je, že poškozené vozidlo stačí odvést do smluvního servisu a tam už se o všechno postarají. Výměna trvá pár desítek minut, takže na počkání. S sebou si vezměte řidičský průkaz, zelenou kartu jako doklad o povinném ručení, velký technický průkaz a doklad o zaplacení pojištění skel.

A co když prasklinu nebudu řešit?

Auto s prasklým nebo rozbitým čelním sklem je podle § 36 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích nezpůsobilé k další jízdě.

Zkrátka poškození nesmí být větší než 2 cm a nesmí být v zorném poli řidiče. S prasklinou s největší pravděpodobností neprojdete STK a také riskujete pokutu od 5 000 do 10 000 Kč, zákaz činnosti od 6 měsíců do 1 roku a navrch ještě 5 bodů. 

Srovnejte si havarijní pojištění online

Opravit, nebo vyměnit?

Ne vždy je potřeba prasklé čelní sklo okamžitě měnit za nové. Drobné praskliny je možné nechat odbornou metodou scelit. Je to poměrně rychlé a levné řešení, ale podle zákona se opravovaná prasklina nesmí nacházet v zorném poli řidiče, nebo být větší než dva a půl centimetru. Za zorné pole se považuje obdélník, jehož spodní strana leží asi 30 cm od dolní části skla, horní hrana asi 30 cm od horní části skla, levá boční strana 15 cm od bočního sloupku a pravá strana 15 cm od středu skla. Posouzení je tedy na vás.  

Na trhu jsou také nejrůznější opravné sady, které trhlinu po „zakápnutí“ opticky scelí. Výsledek ale bývá mnohdy nejistý. Na internetu narazíte na spoustu výrobků v různé cenové hladině. V tomto případě je ale dobré si výrobek prověřit a projít si třeba i pár uživatelský recenzí.

Srovnejte si povinné ručení online

Na každé koruně záleží. Pomůžeme vám, abyste nemuseli platit ani jednu navíc.

Spojte se s námi
Tel: (+420)
226 289 029

Po–Pá: 9–17 h

© Copyright 2010–2024 Ušetřeno.cz s.r.o.