Historie
Prověřte si, jaká je historie dodavatele a jak dlouho společnost úspěšně figuruje na energetickém trhu. To, že je někdo nováčkem v oboru, sice automaticky neznamená, že by jeho služby nutně musely být špatné, ale přesto se vyplatí si danou společnost před případným podpisem smlouvy dobře „proklepnout“. U zavedené stabilní společnosti takové pátrání odpadá.
Počet odběrných míst
Napovědět vám může i počet zákazníků dané společnosti. Proč by vás takové číslo mělo zajímat? Jestliže se dodavatel, který vám padl do oka, stará například jen o stovky nebo jednotky tisíc odběrných míst, nemusí být jeho postavení na trhu příliš silné. Případné hospodářské výkyvy ho tak mohou ovlivnit mnohem citelněji než velkého poskytovatele elektřiny se stovkami tisíc klientů.
Reference na internetu
Nespoléhejte se jen na informace, které vám o sobě dodavatel prozradí sám, protože se logicky nebude chlubit svými nedostatky. Podrobte proto společnost internetové prověrce – zadejte ji do vyhledávače, projděte online diskuzní portály i zpravodajské servery. Pokud preferujete přímý kontakt, přeptejte se na dodavatele blízkých, známých nebo třeba kolegů v práci.
Vzhled webových stránek
Jak na vás působí webová prezentace dodavatele, o jehož službách uvažujete? Daří se vám na webu najít vše, co potřebujete, nebo některé informace naopak chybí? Zaměřte se také na grafické zpracování stránky. Pokud je „odfláknuté“, web je plný chyb, překlepů a zjevně byl ušit rychlou jehlou, mohly by takové být i služby.