Kdy musím splatit dluh na kreditní kartě?

Přišel vám výpis z kreditní karty a vy se snažíte vykoumat, do kdy nejpozději musíte půjčku splatit? Stačí vám ve změti čísel najít datum splatnosti. Do tohoto data můžete, ale nemusíte, zaplatit celou vyčerpanou částku a vyhnout se tak úrokům. Co ale opravdu musíte, jinak vám hrozí od banky různé pokuty a poplatky, je do data splatnosti zaplatit alespoň minimální splátku.

Srovnání kreditních karet

Jak můžu kreditní kartu splácet?

  • Do data splatnosti zaplatíte celou vyčerpanou částku = nebudete platit úroky.
  • Do data splatnosti zaplatíte minimální splátku, nebo částku mezi minimální splátkou a celou čerpanou sumou = zúročí se nesplacená částka, která se následně převede do dalšího zúčtovacího období.

Co když zapomenu na minimální splátku?

Banka moc dobře ví, že člověk nemůže mít v hlavě všechno a občas na něco zapomene. Většinou vám proto den po datu splatnosti z banky zavolají, aby vás upozornili, že už skončilo bezúročné období na vaší kartě. Zároveň požádají o strhnutí minimální splátky z vašeho běžného účtu. Nespoléhejte na to však.

Jestliže k zaplacení minimální splátky stejně nedojde, po 5 dnech vám udělá banka čárku do registrů a pošle vám pošťouchnutí k platbě už písemně.

Jak a kdy mám tedy poslat splátku?

  • Převodem posílejte platbu raději alespoň 3 pracovní dny před dnem splatnosti.
  • Platba stvrzenkou může zabrat den nebo klidně i 14 dní.
  • Platba v hotovosti na pobočce banky, od které kreditní kartu máte, většinou dojde v rámci jednoho dne.
  • V případě platby (měsíční splátky nebo i celé vyčerpané částky) pomocí automatického inkasa si banka sama zažádá o provedení splátky cca 3 pracovní dny před datem splatnosti. Kdy přesně vám banka strhne splátku z běžného účtu si můžete ale sami nastavit.
Srovnání kreditních karet

Ptáte se nás

Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky.

Pokud přemýšlíte o pořízení kreditní karty, rozhodně byste neměli sáhnout po první, na kterou narazíte. Nejdříve si sepište, co od karty očekáváte, k čemu ji chcete využívat, a poté porovnávejte. 

Klíčovými parametry jsou bezúročné období, minimální měsíční splátka a úrok. Vyplatí se sledovat i nejrůznější benefity a oblíbený cashback. Ten vyjadřuje, kolik vám společnost vrátí zpět na kartu z provedených plateb. 

Na rozdíl od debetní karty při placení kreditní kartou čerpáte peníze banky, ne z vlastního účtu. Prakticky si berete od banky půjčku. Zaplatit za ni ale nemusíte ani korunu na úrocích. Stačí vyčerpanou částku splatit v takzvaném bezúročném období. Po tuto dobu vůbec žádné úroky neplatíte.  

Každý dluh je potřeba splatit do určitého data. U kreditní karty je to ale trochu složitější. Do data splatnosti totiž můžete buď uhradit celý dluh na kreditní kartě a vyhnout se tak úplně úrokům, nebo můžete bance poslat jen částečnou splátku.

Minimální splátka je pak ta nejnižší možná částka, kterou můžete bance uhradit do data splatnosti. Obvykle představuje jen pár procent ze zapůjčené částky. Pokud k datu splatnosti zaplatíte pouze částečnou nebo minimální splátku, zbytek dluhu se vám už bude úročit a objeví se znovu ve vašem příštím výpisu.

Výraz „cashback“ se v Čechách používá u dvou zcela odlišných služeb. Buď jde o výběr hotovosti na kase v obchodě, nebo o vrácení určitého procenta z útraty zpět na účet. Vracení peněz zpět na účet je jednou z nejvyhledávanějších výhod kreditních karet. Například s cashbackem 2 % se vám ze zaplacených 1 000 Kč vrátí 20 Kč.

Pokud vás cashback láká, při výběru kreditky vždy sledujte:

  • z jakých plateb cashback dostanete,
  • kolik můžete maximálně získat ze svých plateb zpět,
  • jakým způsobem banka cashback vyplácí. 
  • Kreditní karty popisujeme do detailu. Uvádíme všechny podstatné informace.
  • Dozvíte se o právě probíhajících akcích či zvýhodněných nabídkách.
  • Pečlivě dbáme o aktualizaci všech produktů. 

Jakmile budete mít kreditní kartu vybranou, klikněte na tlačítko „Pokračovat“ a my vás přesměrujeme na stránky partnera, kde si o vybranou kartu zažádáte jednoduše online. Pokud byste měli jakýkoliv dotaz, zavolejte na naši zákaznickou linku 226 289 029 nebo nám napište na mamdotaz@usetreno.cz. Rádi vám pomůžeme.

Nenašli jste odpověď?

Napište nám – a my hned odpovíme.

Poslat zprávu

Na každé koruně záleží. Pomůžeme vám, abyste nemuseli platit ani jednu navíc.

Spojte se s námi
Tel: (+420)
226 289 029

Po–Pá: 9–17 h

© Copyright 2010–2024 Ušetřeno.cz s.r.o.